طراحی و چاپ سررسید و سالنامه

طراحی و چاپ سررسید و سالنامه در چاپخانه نگاران با کمترین قیمت ( قیمت های رقابتی ) و بالاترین کیفیت و با استفاده از جدیدترین تجهیزات و ماشین آلات چاپ صورت می گیرد، جهت اطلاع از قیمت ها و مشاوره خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید:

خرید سررسید و سالنامه

چرا برای خرید سالنامه ، چاپخانه نگاران را انتخاب کنیم؟

خرید سررسید نگاران به دلیل اینکه شرکت نگاران خود تولید کننده انواع سررسید و سالنامه است لذا شما خرید را از تولید کننده اصلی خرید می نمایید و این یعنی حذف واسطه و قیمت برای شما بسیار ارزان تر تمام خواهد شد ، فروش سالنامه نگاران همراه با گارانتی می باشد از اینجا میتوانید لیست قیمت انواع سالنامه و سررسید را مشاهده نمایید

در اینجا هر آنچه در مورد سالنامه و سررسید لازم است بدانید آورده ایم:

طراحی و چاپ سررسید

سررسید به دفترچه یادداشتی گفته می­شود که تمام صفحات آن تاریخ داشته  و می­توان از آن به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کرد. سررسید یا سالنامه در انواع مختلف با طرح ­های متفاوتی قابل عرضه بوده و اولین عاملی که در طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار است، خلاقیت و ارائه ایده­های جدید می­باشد. معمولا سالنامه در معرض دید همگان قرار می­ گیرد؛ به همین دلیل نحوه چیدمان روزها و طراحی جذاب و متفاوت، از جمله مواردی است که اهمیت زیادی برای مشتریان دارد. همچنین با استفاده از این ابزار تبلیغاتی می­توان برند مورد نظر را در تمام طول سال در معرض نمایش قرار داد که تاثیر زیادی در جذب مشتری خواهد داشت. اگر به دیدن مقالات مشابه علاقه دارید به شما پیشنهاد میکنیم  که مقاله ی انواع جلد سرسید را بخوانید .

طراحی و چاپ سررسید

طراحی سررسید:

سررسید و تقویم در بین هدایای تبلیغاتی، از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و یک وسیله بسیار کاربردی می­باشد. در حالت کلی برای طراحی آن باید سه بخش مقدمه، صفحات داخلی و قسمت پایانی را در نظر گرفت.

در قسمت مقدمه، ابتدا صفحه­ای با نام خداوند و  صفحه­ای دیگر با تصاویر نوروز یا عکس­ هایی مرتبط با فعالیت سفارش دهنده و نام دارنده سالنامه در نظر گرفته می­شود. 

قسمت صفحات داخلی سررسید، مخصوص یادداشت همراه با تاریخ­های روزانه هر ماه است.

معمولا قسمت پایانی، مربوط به یادداشت تلفن و دارای شماره­های ضروری از جمله اورژانس و آتش نشانی است. همینطور بخشی از آن برای نقشه و اطلاعات مهندسی در نظر گرفته می­شود. با توجه به زمینه فعالیت مشتریان، این بخش­ها می­تواند کم یا زیاد باشد.

حتما بخوانید : طراحی و چاپ کاتالوگ

در طراحی سالنامه، صفحات داخلی طبق ثبت تاریخ، چهار نوع است:

روزانه

در هر صفحه این سررسید، تاریخ یک روز از سال نوشته می­شود.

طراحی و چاپ سالنامه

روزشمار

در صفحاتی جداگانه، تمام روزها چاپ شده به غیر از روزهای پنجشنبه و جمعه که هر دو در یک صفحه قرار می­گیرند. برای اکثر مشاغل این نوع طراحی مناسب است به این علت که در روزهای جمعه بیشتر افراد تعطیل هستند و نیازی به یادداشت برداری در این روز نمی­باشد.

سالنامه روزشمار

حتما بخوانید: طراحی ست اداری

دو روز شمار

در این نوع طراحی، هر صفحه مخصوص دو روز در هفته بوده و برای مشاغلی که یادداشت برداری کمی در طی روز دارند، مناسب است.

هفتگی

در این مدل سالنامه، تمام روزهای هفته در دو صفحه روبروی یکدیگر ثبت می­شود.

اندازه سررسیدها و تقویم

طراحی و چاپ سالنامه در اندازه­ های مختلف و دلخواه، با توجه به سفارش مشتریان انجام می­گیرد. معمولا جهت کم شدن هزینه­ ها و دورریز کاغذ، از اندازه­ های استاندارد زیر استفاده می­شود.

  • رحلی: 28/5 * 21
  • پالتویی: 21 * 10/5
  • رقعی: 21 * 14/5
  • جیبی: 14/5 * 10

 

برای ماندگاری سررسید و تقویم تا مدت یک سال، از جلد با دوام و سخت استفاده می­شود که جلدهای چرم مصنوعی یا طبیعی، سلفونی (گلاسه با روکش سلفون براق و مات)، ترمو و گالینکور نمونه­ هایی از آن است.

همینطور صحافی با استفاده از روش­ های مختلف از جمله:  کلاسوری،  فنر دوبل یا فنر مارپیچ و ته دوخت انجام می­گیرد.

طراحی سالنامه

طراحی سررسید به صورت اختصاصی

در صورتی که سررسید یا سالنامه به طور اختصاصی برای یک موسسه یا شرکت چاپ و تبلیغات شود، به آن چاپ اختصاصی می­گویند که از چند روش برای طراحی و چاپ استفاده می­شود.

  • در روش اول، بر روی جلد سررسیدهای از پیش تولید شده، لوگو و شماره تلفن ­های موسسه یا شرکت موردنظر چاپ می­شود که این کار با استفاده از چاپ طلا کوب، سیلک و یا داغی انجام خواهد گرفت.
  • در روش دوم، علاوه بر آن که چاپ روی جلد انجام می­گیرد، در تمام صفحات داخلی آن، لوگوی شرکت یا سازمان موردنظر ثبت می­شود. همچنین می­توان چند صفحه تبلیغاتی از خدمات و محصولات مورد نظر تهیه کرد و به سررسید از پیش تولید شده، اضافه نمود.
  • در این روش تمام سالنامه یا تقویم که شامل بخش­های مقدمه، صفحات داخلی، صفحات تبلیغاتی، قسمت پایانی و جلد بوده، طراحی و چاپ می­شود و بیشتر مناسب کارهایی با تیراژ بالا است.

در حالت کلی طراحی و چاپ سررسیدهای اختصاصی، جهت معرفی شرکت یا موسسه یک تبلیغ بسیار مناسب است.

سررسید اختصاصی

معرفی انواع متفاوت سررسیدها

سررسیدها بر اساس نوع صفحات، نوع چاپ،  نوع صحافی، اندازه یا قطع چاپ و جنس جلد دسته بندی می­شوند. 

دسته بندی بر اساس اندازه یا قطع:

• سررسید رقعی:

  • اندازه چاپ این مدل، 21*15 سانتی­متر است که حدودا سایز کاغذ A5 می­شود.

سررسید رقعی

حتما بخوانید :طراحی و چاپ بروشور

• سررسید وزیری:

این مدل یکی از رایج­ترین انواع سررسیدها بوده که سایز آن­ها معمولا 24*17 سانتی­متر است و تقریبا سایز کاغذ B5 می­ شود.

سررسید وزیری

حتما بخوانید : مراحل چاپ کتاب

• سررسید رحلی یا مدیران

این مدل سایز تشریفاتی سررسید است که در اندازه­های 34*24 (رحلی بزرگ) و 21*7/29 (رحلی کوچک- به اندازه کاغذ A4) طراحی و چاپ میشود.

سررسید رحلی

• سررسید پالتویی

این مدل معمولا در اندازه­های 17*12 سانتی­متر چاپ می­شوند. اندازه پالتویی بلند حدودا 13*22 سانتی­متر است.

• سررسید جیبی

اندازه سررسیدهای جیبی معمولا متفاوت است و رایج­ترین آن­ها سایز 10*15 سانتی­متر می­باشد. یکسری از تولیدکنندگان به این اندازه، یک هشتم نیز می­گویند. سایز تقریبی 5/10*8/14 بوده که به اندازه کاغذ A6 است.

• سررسید خشتی:

در این مدل اندازه صفحات حدود 21*21 سانتی­متر و به صورت مربع بوده اما معمولا در سایزهای 16*16 یا 17*17 طراحی و چاپ می­شوند.

به غیر از این موارد ذکر شده، انواع دیگری از سررسیدها نیز چاپ می­شود اما رایج­ترین آن­ها که بسیار پرکاربرد است، موارد بالا می­باشد.

لازم به ذکر این نکته است که اندازه­های اعلام شده، سایزهای رایج چاپ بوده و احتمال دارد که شرکت­های مختلف، اندازه­های متفاوتی را برای چاپ سفارش دهند. به همین دلیل حتما برگه­های سررسید موردنظر برای چاپ لت باید اندازه­گیری شوند.

انواع سررسیدها بر اساس جنس جلد

سررسیدهای چرمی

انواع مختلف چرم برای سررسیدها در بازار موجود است و قیمت­ها بر اساس کیفیت آن، متفاوت می­باشد. تشخیص کیفیت خوب چرم جهت استفاده بر روی جلد، بستگی به تجربه شخص داشته که از طریق لمس کردن جلد و مشاهده چرم­های متفاوت امکان­پذیر خواهد بود.

بعضی از مواد تشکیل دهنده چرم مصنوعی شامل: پی یو (PU) و پی وی سی (PVC) بوده که هرچه میزان پی یو بیشتر باشد، کیفیت چرم نیز بالاتر خواهد بود. اگر مایل به دانستن اطلاعات بیشتر راجع به جلد سالنامه هستید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ی طراحی سفارشی جلد سالنامه را مطالعه کنید.

سررسیدهای چرمی

سررسیدهای سلفون

بر روی یک برگه گلاسه، جلد سررسید چاپ شده و سپس روی آن روکش سلفون براق یا مات کشیده می­شود و فرآیند جلدسازی انجام خواهد گرفت. بر روی این نوع جلدها، انجام عملیاتی مانند ضرب طلاکوب و یووی رایج است.

سررسید ترمو

ترمو یا ترمو چرم یک نوع چرم مصنوعی بوده که از کیفیت بالاتر و ظاهر زیبا و لطیف­تری برخوردار است و در زمان حک داغکوب بر روی آن، رنگش تغییر می­کند. انواع متفاوتی از ترمو در بازار وجود داشته که بهترین نوع آن ساخت کشورهای فرانسه، ایتالیا، سوئیس و ترکیه است و قیمتش به همان میزان بالاتر خواهد بود. نوع ایرانی که به عنوان طرح ترمو به فروش می­رسد، ظاهر ترمو را داشته اما در زمان داغکوبی تغییر رنگ نداده و قیمت کم­تری دارد

سررسیدهای ارگانایزر

یکی از با کیفیت­ترین جلدهای موجود در بازار، ارگانایزر بوده که نسبت به کیفیتش، قیمت زیادی نیز دارد. رایج­ترین نوع ارگانایزر در بازار، ارگانایزرهای چرم است که با استفاده از بهترین و با کیفیت­ترین ترمو چرم­ها دوخته و تولید می­شود. ارگانایزر به شکل کیف تولید شده و در عطف آن، کلاسور که معمولا شش حلقه است و جیب­هایی مخصوص خودکار و مدارک در  دو طرف آن تعبیه می­شود. از جمله مهم­ترین عوامل افزایش کیفیت ارگانایزر، نوع چرم یا ترمو به کار رفته در تولید و ساخت آن است. نمونه­ های معدودی از جلدهای ارگانایزر در ایران ساخته شده و معمولا از کشور چین وارد می­شود.

سررسید گالینکور

سررسیدهای برجسته

جدیدترین نوع جلد، که اخیرا ساخت آن رواج پیدا کرده و معمولا در بازار نمونه­هایی از نقوش ایرانی که بخش­هایی از آن به شکل برجسته طراحی و ساخته شده، موجود است. این نوع جلد در واقع همان جلد سلفون بوده که قسمت­هایی از آن با استفاده از قالب تهیه شده و بر اساس طرح مورد نظر، برجسته ساخته می­شود.

سررسید برجسته
پیمایش به بالا