طراحی و چاپ تقویم رومیزی در 6 قدم

در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم چطور می توان یک چاپ تقویم رومیزی و تبلیغاتی قابل چاپ طراحی کرد و نکته جالب ماجرا این جا است که این راه را فقط در 6 قدم به شما یاد می دهیم .همچنین به شما پیشنهاد میکنیم که اگر به دنبال دانستن نکات بیشتری درمورد تقویم هستید حتما به صفحه ی دانلود تقویم 1403 ما سر بزنید. 

همان طور که حدس می زنید تقویم رومیزی یک روش فوق العاده تمیز و محتاطانه برای تبلیغات و ارائه یک برند تجاری به مخاطب هدف است . شاید با خود بگویید امروزه با وجود این همه راه های تبلیغات که بشریت را بمباران می کند و هر روز هم روش جدیدی ابداع می شود ، چاپ و توزیع اقلامی چون کاتالوگ ، بروشور ، سالنامه ، سررسید و غیره احمقانه و غیر جذاب باشد ؛ اما ما به شما می گوییم اگر شما یک تقویم رومیزی طراحی کنید که نتواند توجه بیننده را به خود جلب کند ، سرنوشت این برگه های چاپ شده به سطل زباله ختم می شود و تاثیر بلند مدت برای تبلیغات ندارد .

اگر قصد دارید هر روز از سال ، کسب و کار تان را به مشتری یاد آوری کنید ، باید زمان و تلاش را صرف تولید یک تقویم رومیزی کنید که مردم دوست داشته باشند آن را نگه دارند و به این ترتیب به یک روش تبلیغاتی خلاقانه ، جذاب و با قیمت مناسب رسیده اید .

اگر طراحی هوشمندانه و با ذکاوت انجام گیرد ، تقویم رومیزی می تواند به منبع درآمدی برای عکاسان ، طراحان گرافیک ، تصویرگران و حتی سازمان های خیریه تبدیل شود . شما در هیچ کدام از این کسب و کار ها نیستید ؟ اشکالی ندارد ؛ تقویم رومیزی می تواند ابزار تبلیغاتی خوبی باشد که هر روز مشتری را به یاد شما می اندازد . چاپ تقویم رومیزی یک ابزار بازاریابی و تبلیغاتی است که هزینه زیادی ندارد اما در چشم انداز بلند مدت شما تاثیر فوق العاده ای خواهد گذاشت ؛ چرا که تقویم رومیزی 365 روز روی میز آدم ها جا می گیرد . یک دسته تقویم رومیزی برای شرکای تجاری ، تامین کننده ها ، مشتریان و مشتریان هدف خود ارسال کنید و منتظر برداشت محصول باشید .

برای آن که بتوانید یک تقویم رومیزی ممتاز تولید کنید به یک نرم افزار گرافیکی ، چندین ساعت وقت آزاد و مقداری خلاقیت احتیاج دارید . بیایید قبل از چاپ تقویم رومیزی ، مستقیما برویم سراغ این ترفند بازاریابی جذاب .

تقویم رومیزی

قدم اول

اول از همه باید یک الگو از قالب مورد علاقه تان را دانلود کنید . اغلب مردم فراموش می کنند جای خالی مناسب برای فنر یا جایگاه اتصال تقویم بگذارند و در نهایت یک تقویم عجیب و غریب به دست می آید . مطمئنیم شما چنین چیزی نمی خواهید. البته اگر نمی خواهید از قالب های آماده استفاده کنید احتیاج پیدا می کنید که از ابتدا علم گرافیک را آموزش ببینید یا راه ساده تر این است که ریش و قیچی را به دست طراحان با تجربه و خلاق بسپارید . آن ها تمام دانش لازم برای طراحی و چاپ یک تقویم رومیزی جذاب را دارند .

حتما بخوانید : طراحی و چاپ کاتالوگ

قدم دوم

قالبی که دانلود کرده اید را باید مطابق با آن چه در ذهن شما است ، شخصی سازی کنید . برای این کار احتیاج دارید که بتوانید با یکی از نرم افزار های گرافیکی حرفه ای کار کنید . بهتر است از پالت رنگی کسب و کار شخصی تان استفاده کنید تا تقویم رومیزی شما قابل شناسایی باشد . فونت های مختلف را امتحان کنید و رنگ روزهایی که در کسب و کار شما از اهمیت زیادی برخوردار هستند را تغییر دهید . اگر راهنمای سبک شناسی برند دارید حتما از آن استفاده کنید و اگر ندارید بهتر است این نکته را بدانید که نباید از بیش از 5 رنگ و 2 فونت استفاده کنید تا طراحی شما بدون تناقض و ساده باشد و به قول معروف توی ذوق نزند .

معمولا طراحی های مینیمالیستی در تقویم رومیزی تنها از 4 رنگ بهره می برند و به همین دلیل بسیار حرفه ای و تمیز به نظر می رسند و بسیار درخور شان شرکت ها و کسب و کار های B2B هستند .

قدم سوم

حالا نوبت عناصر منحصر به فرد شما است ؛ یعنی لوگو ها ، شعار های شرکت یا کسب و کار شما ، تصویر کارکنان ، رویداد های ویژه و مکان های خاص شما . سررسید ، سالنامه و تقویم رومیزی ابزار تبلیغات فوق العاده قدرت مندی هستند اما باید حواس تان باشد که زیاد در آن ها تبلیغات خرج نکنید ؛ چون هیچ کس محصولات تبلیغاتی بیش از حد شلوغ و پر از تبلیغات را نمی پسندد .

می توانید از وکتور ها و شکل های آماده در طراحی تقویم رومیزی خود استفاده کنید که البته برای این کار به حداقل دانش مرتبط با نرم افزار های گرافیکی احتیاج دارید .

اگر در تیم خود یک طراح گرافیک دارید می توانید یک بازی جذاب مختص خودتان طراحی کنید . دانشگاه ورشو برای تقویم 2018 خود چنین کاری انجام داد و بسیار موفق عمل کرد ؛ آن ها یک هنرمند داشتند که امکانات دانشگاه و جاذبه های دیدنی شهر را به تصویر کشید . نتیجه کار بسیار خیره کننده بود .

حتما بخوانید: طراحی ست اداری

قدم چهارم

از اطلاعات به عنوان چاشنی استفاده کنید . شما می توانید قسمت های سفید تقویم رومیزی را به نکات مفید مربوط به صنعت ، یادآوری رویداد های مهم ، تعطیلات یا معاملات فصلی اختصاص دهید . اگر در حوزه حسابداری فعالیت دارید یک قسمت مربوط به مهلت ارسال مدارک یا بازپرداخت مالیات در نظر بگیرید . یا می توانید از حقایق بامزه و جالب استفاده کنید تا یک حس کنجکاوی برای ورق زدن صفحه های تقویم رومیزی ایجاد شود . به چیز هایی فکر کنید که مخاطب هدف شما علاقه دارد و از مربوط ترین آن ها به کسب و کار خودتان بهره ببرید .

حتما بخوانید : مراحل چاپ کتاب

قدم پنجم

اکنون زمان پیکر بندی فایل طراحی شده شما است . بسیار مهم است که در این مرحله خطایی نداشته باشید . مطمئن باشید که برای ذخیره کردن طراحی خود حالت رنگی درستی را انتخاب کرده اید ؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است بعد از چاپ با رنگ هایی متفاوت از آن چه در تصویر کامپیوتر دیده اید ، مواجه شوید

قدم ششم

قبل از این که طراحی تقویم رومیزی تان را برای چاپ بفرستید به این که می خواهید تقویم شما با چه کاغذ و لمینیتی انجام شود فکر کنید . شاید چنین چیزی از نظر شما بی ربط و بی ارزش باشد اما همین نکته می تواند ورق را برای شما برگرداند . اگر در این باره چیزی نمی دانید بهتر است با یک متخصص مشورت کنید .

با در نظر گرفتن همه نکاتی که در این مقاله ذکر شد و پیروی درست از تمامی مراحل ، شما می توانید یک تقویم رومیزی بی عیب و نقص طراحی و چاپ کنید و بعد از چند روز یک سری از تقویم رومیزی که طراحی و چاپ کرده اید به دست شما می رسد که می توانید برای مشتریان خود بفرستید .

تقویم

حتما بخوانید:طراحی و چاپ بروشور

الهام بگیرید

اگر احساس می کنید خلاقیت ندارید ، اصلا نگران نباشید . ما همیشه برای کمک به شما آماده هستیم . برای این که بهترین ها را خلق کنید ، نه تنها مقاله هایی را برای شما مهیا کرده ایم تا بتوانید از آن ها کمک بگیرید و کار را پیش ببرید بلکه می توانید روی تیم طراحی ما نیز حساب کنید . ما جدید ترین ایده های طراحی و چاپ را در اختیار شما قرار می گذاریم و شما می توانید به ایده های جذاب و منحصر به فردی برای تقویم رومیزی داشته باشید .

اگر هنوز برای شما سوالی باقی مانده یا نکته ای وجود دارد که در مورد آن شک و تردید دارید ، درنگ نکنید . شما می توانید برای ما پیغام بگذارید یا با ما تماس بگیرید و جواب سوالات خود را دریافت کنید . ما از این که بتوانیم به شما کمک کنیم آثار هنری و تبلیغاتی متفاوتی تولید کنید و آن ها را به کمال برسانید .

اشتراک گذاری

پیمایش به بالا