انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ بروشور

کاغذ مناسب برای چاپ بروشور

انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ بروشور می تواند تاثیر زیادی بر محصول نهایی داشته باشد. از کیفیت ارائه نهایی تا هزینه های چاپ بروشور، نوع کاغذ، هسته اصلی قطعه چاپی است. بروشورها، می توانند از استفاده از کاغذ مناسب برای چا بهتر سود ببرند. در اینجا چند نکته برای انتخاب بهترین کاغذ برای بروشور آورده شده است.

کاغذ پلاستیکی مانند SmartFlex می تواند محصولات ضد آب و مقاوم در برابر پارگی را ایجاد کند. این در حالی است که کاغذ هایی با استحکام بهتر که معمولا دارای وزن بیشتری نیز هستند، مقاومت بالایی در هنگام تاخوردگی دارند.

اگر قطعه چاپ شده از طریق پست ارسال می شود، باید ضخامت مناسبی برای رعایت مقررات پستی داشته باشد. تعداد تاخوردگی ها بر ضخامت نهایی تاثیر می گذارد. کاغذ ضخیم‌تر می‌تواند فویل‌های فلزی و برجسته‌سازی را بهتر جلوه دهد، اما هرچه ضخامت در پوشش بالاتر می‌رود، جزئیاتی که می‌تواند در برجسته سازی نشان داده شود، کاهش می‌یابد. اگر کاغذ مناسب برای چاپ بروشور را می خواهید و تعداد زیادی را چاپ می کنید، کاغذ نازک تر معمولاً ارزان تر است و به طور بالقوه می تواند هزینه پست کمتری داشته باشد.

کاغذ مناسب برای چاپ بروشور

نحوه انتخاب بهترین کاغذ برای چاپ

اگر می‌خواهید بتوانید بروشور خود را به راحتی در دست نگاه دارید و انتخاب کاغذ هایی سبک وزن می تواند به شما کمک کند که اغلب شبیه به کاغذ مورد استفاده در کتاب است.

80 گرم، Gloss Text : این یک انتخاب خوب برای بروشورهایی است که به ظاهری حرفه‌ای با یک روکش براق نیاز دارند. آنها به بیش از 2 تا نیاز دارند و باید سبک وزن باشند. اما همچنان به اندازه کافی قوی هستند تا شکل خود را حفظ کنند. این یک انتخاب اقتصادی و کاغذ مناسب برای چاپ بروشور است.

 100 گرم، Gloss Text : یک انتخاب عالی برای بروشورهایی است که می‌خواهید استحکام بهتری داشته باشد و در استفاده‌های مکرر بهتر نگه داری شود. این یک سهام بسیار محبوب برای بروشور است.

80 گرم، GLOSS Cover : با این نوع از کاغذ، بروشور ضخیم تری تولید می شود. این نوع از کاغذ را می توان تا کرد اما ممکن است وقتی بسته شود کاملاً صاف نباشد.

80 گرم، Dull/Matte Cover : این کاغذی با روکش مات است که باعث می شود تصاویر بدون درخشش بیش از حد، خوب به نظر برسند و می توان با قلم های خاصی روی آن نوشت.برای دانست اطلاعات بیشترراجع به چاپ بروشور میتوانید مقاله نحوه طراحی بروشور را بخوانید.

کاغذ مناسب برای چاپ بروشور

می توان پس از انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ بروشور ، آنها را با پوشش های اضافی محافظت کرد، مانند یک پوشش آبی آزاد یا یک پوشش اختیاری UV که محافظت بیشتری را فراهم می کند و رنگ ها را واقعاً درخشان می کند.

از سویی دیگر، کاتالوگ هر چیزی است که مانند مجله به صورت زین دوخته می شود، اما برخلاف مجله، کاتالوگ می تواند طیف وسیعی از انواع کاغذ را برای جلد و صفحات داخلی داشته باشد. به طور معمول، کاتالوگ ها در 4 صفحه چاپ می شوند، زیرا هر ورق از وسط به 4 صفحه تا می شود.

همانند انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ بروشور ، در خصوص کاتالوگ ها نیز اغلب با پوشش ضخیم در جلد و کاغذهای نازک تری برای فضای داخلی چاپ می شوند تا هزینه را به حداقل برسانند. مهم است که جلد و متن داخلی مطابقت داشته باشد تا رنگ و کیفیت تصویر ثابت باشد. به عنوان مثال، اگر از کاغذ جلد براق 80 گرم برای جلد و 70 گرم بدون پوشش برای صفحات داخلی استفاده کنید، در هر صفحه رنگ برند ثابتی داشته باشید. برای این کار می توانید با گروه طراحی و چاپ نگاران در ارتباط باشید.همچنین اگر به مطالب مشابه علاقه مند هستید به شما پیشنهاد میکنیم  مقاله انواع روش های تا زدن بروشور را مشاهده کنید.

اشتراک گذاری

مطالب پیشنهادی برای شما

پیمایش به بالا