نحوه انتخاب رزولوشن در انواع طراحی

انتخاب رزولوشن در انواع طراحی

وضوح تصویر مناسب برای چاپ یک قطعه حرفه ای که دارای گرافیک واضح، و عمق رنگ زیبا است، بسیار مهم است. لازم است که برای انتخاب رزولوشن در انواع طراحی، آن را پیش از چاپ تصویر خود، بررسی کنید تا مطمئن شوید که پروژه شما روی کاغذ به همان اندازه که روی صفحه رایانه فوق العاده است، به نظر می رسد.

انتخاب رزولوشن در انواع طراحی

وضوح تصویر چیست؟

چه در حال چاپ ابزارهای بازاریابی مانند کارت ویزیت، بروشور، و کارت پستال یا یادگاری مانند عکس های خانوادگی، یا کارت های تبریک باشید، می توانید با این نکات برای وضوح تصویر مناسب، آثار هنری عالی را چاپ کنید. وضوح تصویر را می توان به عنوان سطح جزئیات در یک تصویر تعریف کرد.

تصاویر شطرنجی از مجموعه‌ای از پیکسل‌ها تشکیل شده‌اند که در آن وضوح، تعداد کل پیکسل‌ها در عرض و ارتفاع تصویر است که به صورت پیکسل در هر اینچ (PPI) بیان می‌شود. هرچه PPI بزرگتر باشد، جزئیات بیشتر و کیفیت چاپ بهتر است. بنابراین چه در حال چاپ کارت دعوت برای یک رویداد آینده یا یک عکس خانوادگی برای قاب کردن روی دیوار خود باشید، لازم است که برای انتخاب رزولوشن در انواع طراحی ، بررسی های لازم را داشته باشید.

اغلب، PPI و نقطه در اینچ (DPI) به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، PPI و DPI یکسان نیستند. اگرچه آنها مشابه هستند، PPI به پیکسل در هر اینچ در صفحه رایانه اشاره دارد، در حالی که DPI به نقاط جوهر در هر اینچ اشاره دارد که توسط دستگاه چاپ اعمال می شود. در نظر داشته باشید که وضوح برای تصاویر شطرنجی که از پیکسل تشکیل شده اند اعمال می شود، اما نه تصویر برداری که از محاسبات ریاضی برای تولید تصاویر استفاده می کنند.

انتخاب رزولوشن در انواع طراحی

بهترین انتخاب رزولوشن در انواع طراحی

در این جا لازم است بیان شود که عکس ها برای چاپ چه وضوحی باید داشته باشند؟ DPI (یا PPI) برای چاپ آثار هنری با کیفیت بالا چه باید باشد؟ در بسیاری از موارد بهترین وضوح برای چاپ 300 PPI است. با 300 پیکسل در اینچ که تقریباً به 300 DPI یا نقطه در هر اینچ در دستگاه چاپ ترجمه می شود، یک تصویر واضح به نظر می رسد.

در انتخاب رزولوشن در انواع طراحی ، اینها تصاویر با وضوح بالا در نظر گرفته می شوند. اگر برای عکاسی صنعتی فعالیت می کنید، احتمالاً با JPEG های با وضوح بالا کار می کنید که می توانند به عنوان عکس های مستقل چاپ شوند یا در چاپ بروشور و پوسترها و موارد مشابه گنجانده شوند.

اما باید گفت که بهترین وضوح برای تصاویر آنلاین، معمولاً با 72 یا 96 PPI ایجاد می شوند که رزولوشن پایین در نظر گرفته می شوند. آنها برای وب عالی هستند. زیرا اندازه فایل های کوچکتری دارند که می توانند به سرعت آنلاین بارگیری شوند، اما برای چاپ خوب ترجمه نمی شوند.

بنابراین در انتخاب رزولوشن در انواع طراحی ، باید در نظر داشت که تصاویر با وضوح پایین پس از چاپ، پیکسلی و تار ظاهر می شوند. حتی اگر ممکن است روی صفحه نمایش رایانه شما عالی به نظر برسند. این به این دلیل است که پیکسل های کافی در هر اینچ برای حفظ یک تصویر واضح در ابعاد بزرگ سند وجود ندارد.

 شما می توانید طراحی و چاپ انواع ابزارهای تبلیغاتی خود از قبیل ، چاپ سررسید ، چاپ تقویم رومیزی ، چاپ بروشو تهران ، چاپ کاتالوگ ، چاپ پوستر و دیگر موارد را به گروه حرفه ای نگاران بسپارید.

اشتراک گذاری

مطالب پیشنهادی برای شما

 

 

پیمایش به بالا