طراحی بروشور آنلاین | نحوه طراحی بروشور | قیمت طراحی

طراحی بروشور آنلاین شرکت چاپ و تبلیغات نگاران ، تمامی مراحل به صورت آنلاین صورت می گیرد، قیمت طراحی بروشور در بسیاری از مواقع با توجه به تیراژ چاپ بروشور ممکن است حتی رایگان تمام شود . برای مشاهده قیمت طراحی بروشور به صورت استاندارد به پایین همین صفحه مراجعه نمایید. در ادامه نحوه طراحی بروشور در ۸ گام را بررسی میکنیم.

نحوه طراحی بروشور

نحوه طراحی بروشور

طراحی بروشور می تواند یک پروژه ارزشمند باشد. طراحی بروشور چیزی بیش از نظم بخشیدن به یکسری بخش هاست در واقع این کار ترکیبی از بافت و احساس است. طراحی بروشور کار ساده ای نیست. علاوه بر این حتی اگر تمام ملاحظات طراحی را در نظر بگیرید باز هم مواردی وجود دارد که مخصوص قسمت چاپ هستند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به چند راهنمایی مفید برای بهبود طراحی بروشور.

۱- خصوصیات چاپ را درک کنید

بر خلاف طراحی برای صفحه نمایش، شما باید دقیقا بدانید که چه بودجه ای برای چاپ در اختیار دارید. این اطلاعات می تواند بر مقدار، اندازه و کاغذ و افکت های آن تاثیر بگذارد.

با تنظیم مشخصات بروشور شروع کنید، به طوری که هنگام طراحی در نرم افزار (احتمالا در Adobe InDesign)، شما دقیقا همان چیزی را که از ابتدا نیاز دارید ایجاد می کنید.

در مورد اندازه کاغذ و تعداد تاهای آن فکر کنید. قبل از اینکه خیلی عمیق به روند طراحی وارد شوید، بسیار مهم است که قابلیت چاپگر را بدانید. برای بروشورهای ضخیم و کتابچه ای، ممکن است لازم باشد کنار هم قرار گرفتن صفحات را نیز تصور کنید.

حتما بخوانید: طراحی و چاپ کاتالوگ

۲- در طراحی برشور مخاطب را در نظر بگیرید

شکل و توزیع یک طرح بروشور باید خصوصیات مخاطبانی را که قرار است این بروشور را دریافت کنند، منعکس نماید. حتی طرح هایی که مانند بروشورهای کاغذی سنتی به صورت دیجیتال منتشر می شوند، می توانند با استفاده از ویژگی های تعاملی در یک پی دی اف انتقال داده شوند.

 

اگر شما بروشور را در اختیار افرادی که در حال حرکت هستند قرار می دهید، اندازه و قالب آن را متناسب با جیب یا کیف آنها در نظر بگیرید. بروشور سه لت یا کارت پستالی می توانند گزینه های خوبی باشند.

 

سرانجام، برای ذینفعان یا شرکای کلیدی، بروشور ضخیم تر و یا قوی تر با صفحات متعدد و یا در اندازه های بزرگ ممکن است مناسب باشد.

 

یکی از نکات نهایی که باید در مورد مخاطب توجه کنید، در نظر گرفتن سن دریافت کنندگان است. آیا آنها جوان هستند یا سالمند؟ این مسئله می تواند بر اندازه، نوع و احساس کلی طراحی تاثیر بگذارد.

طراحی بروشور

حتما بخوانید: مراحل چاپ کتاب

۳- از عناصر با کیفیت استفاده نمایید

هنگام تولید بروشور برای چاپ، نمی توانید از عناصر کم کیفیت استفاده کنید. یک عکس یا تصویر با رزولوشن پایین به سرعت آشکار می شود. استفاده از یک نسخه آزمایشی حروف که برای چاپ ساخته نشده باشد، به سرعت شکست خواهد خورد.

                

شما باید عناصر با کیفیت و وضوح بالا را بکار بگیرید تا مطمئن شوید طراحی بروشور شما عالی است. این کار شامل تصاویر، آیکن ها و آرم ها، قلم ها و پالت های رنگی می شود.

 

در حالی که مشخصات دقیق به بر اساس پروژه و روش چاپ متفاوت است، معمولا عناصر طراحی و تصاویر باید حداقل دارای رزولوشن 300dpi روی صفحه نمایش باشند تا هنگام چاپ از کیفیت آنها کاسته نشود.

حتما بخوانید: طراحی ست اداری

۳- از بافت ها در طراحی بروشور استفاده کنید

ویژگی های فیزیکی بسیاری وجود دارد که می توانید در طراحی بروشور چاپی از آنها استفاده کنید. این عناصر می توانند به اضافه کردن ارزش حسی به پیام شما کمک کنند زیرا جذابیت بصری برای خوانندگان مهم است.

ویژگی ها و ابزارهای زیر را در نظر بگیرید:

فویل: حروف و یا ویژگی درخشان برای بخش خاصی از طراحی
UV: قسمت های براق یا مات بر روی بخشی از طراحی
Letterpress: چاپی که در بخش های ویژه ای از طراحی تاثیر می گذارد
تعداد تا: بروشورهای دو لت و سه لت تنها گزینه شما نیستند، الگوهای جالب دیگر می تواند کاربر را تشویق به تعامل کند
کاغذ: انواع کاغذ با بافت های مختلف می تواند آهنگ یک پروژه را تنظیم کند
برش: برش بخش هایی از طراحی می تواند رمز و رازی جذاب در دل خود داشته باشد.

 

۴- Call-to-Action را فراموش نکنید

یکی از عناصری که اغلب در نشریات چاپی فراموش می شود، Call-to-Action است. هدف از بروشور چیست؟ پس از دیدن یا خواندن آن کاربران چه کاری باید انجام دهند؟

این اقدام را برای آنها روشن کنید. این که آن ها باید به یک مکان خاص برای یک رویداد بروند یا باید با یک شماره تلفن تماس بگیرند، طراحی شما باید به گونه ای باشد که خوانندگان را ترغیب و تشویق به انجام کاری کند که هدف طراحی بروشور است.

بروشور

۵- در مورد نمایش بروشور فکر کنید

کاربران کجا می توانند بروشور شما را مشاهده یا دریافت کنند؟

 

بروشوری را طراحی کنید که به راحتی در محیط دیده شود.

یکی از رایج ترین مسائل مربوط به طراحی بروشور این است که فراموش کنیم بسیاری از بروشورها درون استندهای مخصوص برای نمایش قرار می گیرند. اطمینان حاصل کنید که تصاویر و پیام های کلیدی در این حالت به راحتی قابل مشاهده و خواندن هستند..

نکته مهم دیگر اندازه و مقیاس بروشور است. بروشور چقدر بزرگ است؟ از چه فاصله ای باید توجه افرادی را که آن را می بینند جلب کند؟ عناصر طراحی باید بر اساس آن مقیاس شوند.

۶- سفید یا چند رنگ؟ طراحی تک نسخه یا چند نسخه؟

یک تم برای طراحی بروشور انتخاب کنید و آن را بکار بگیرید. در ذهن داشته باشید که شما باید در مورد طراحی صفحه به صفحه بروشور خود فکر کنید. کاور و صفحات داخلی باید تم یکسانی را دنبال کنند یا ممکن است قصد داشته باشید که از یک بروشور، چند نسخه با تم های مختلف ایجاد نمایید مانند نمونه زیر.

یک تم ساده برای بروشور تنظیم کنید تا تجربه ای کاربر پسند برای خوانندگان فراهم گردد.

طراحی بروشور | چاپ و تبلیغات نگاران

۷- چندین بار طراحی و متن بروشور را بازبینی کنید

هیچ چیز خجالت آورتر و پرهزینه تر از این نیست که یک غلط املایی یا اشتباه در طراحی بروشور پیدا شود.

 

یک نمونه از طرح خود چاپ کنید و بازبینی نمایید. سپس آن را به شخص دیگری بدهید و تا او دوباره آن را بازبینی نماید. بهتر است چندین بار این کار را انجام دهید تا از صحت بروشور خود مطمئن گردید زیرا وجود یک اشتباه در بروشور برای شما هزینه زیادی خواهد داشت.

۸- از کاغذ با کیفیت استفاده نمایید

انتخاب کاغذ بروشور می تواند بر نحوه تاثیر طراحی بر روی مخاطب اثر بگذارد. علاوه بر این، نوع کاغذ در تکنیک های مورد استفاده در فرایند طراحی موثر است.

 

به عنوان یک قاعده کلی، کاغذ های سنگین تر انعطاف پذیری بهتر همراه با تکنیک های رنگ و چاپ بیشتر در اختیار شما قرار می دهند. بدین ترتیب این بروشورها گیرایی زیادی برای کاربران ایجاد می کنند. اما این بدان معنی نیست که کاغذ ضخیم بهتر است.

 

گاهی اوقات شما ممکن است یک نسخه چاپی با قیمت پایین تر را بخواهید، مخصوصا برای تعداد چاپ زیاد یا توزیع به مخاطبان گسترده.

 

هنگام انتخاب نوع کاغذ به پیامی که از طریق بروشور می خواهد منتقل شود فکر کنید. آیا با هم مطابقت دارند؟

طراحی بروشور آنلاین

۹- برای چاپ طراحی کنید

به یاد داشته باشید که بروشور خود را برای چاپ طراحی کنید.

از رنگ CMYK استفاده کنید. توجه نمایید که چگونه عناصر در بخش های مختلف بروشور خوانده می شوند.

گاهی اوقات تصور کردن یک طراحی بروشور پیچیده، هنگامی که چاپ می شود دشوار است.

۸- از کاغذ با کیفیت استفاده نمایید

حداکثر تلاش خود را انجام دهید تا بهترین نمونه را ارائه دهید. مطمئن شوید که عناصر و صفحات در بروشور، عالی به نظر می رسند.

 

گاهی اوقات جلوه هایی از قبیل چاپ برجسته می تواند جالب باشند یا یک برش می تواند فضایی عجیب را برای عناصر طراحی در صفحات مختلف ایجاد کند. توجه و ملاحظات ویژه در فرآیند طراحی می تواند باعث خلق اثری منحصر بفرد گردد.

نتیجه گیری

طراحی بروشور می تواند بسیار سرگرم کننده باشد، اما ملاحظات زیادی وجود دارد. مخصوصا اگر این کار را به صورت حرفه ای دنبال نکرده باشید. محاسبه قیمت چاپ بروشور A4

هنگام شک و تردید، به سمت یک طراحی ساده تر بروید. با این کار به راحتی می توانید تصور کنید که چه چیزی پس از مرحله چاپ در دستان شما قرار می گیرد. سبک های ساده و مینیمال اغلب به بودجه کمتری نیاز دارند.

 

اشتراک گذاری

چگونه یک بروشور تبلیغاتی خوب طراحی کنیم ؟

طراحی یک بروشور تبلیغاتی: طراحی یک بروشور، با یک برگه ای که هیچ ایده ایی را برای آن در نظر نگرفته باشید است مثل عکس گرفتن با دوربین عکاسی با چشم های بسته است که در هر دو مورد قطعا شما به هدف خود نخواهید رسید.

در این مقاله ما در11 مرحله با شما همراه خواهیم بود که یک بروشور زیبا و خلاقانه طراحی کنید تا در نهایت متن وتصاویر بروشور تبلیغاتی شما کاملا کاربردی باشد، و از همه مهمتربا طراحی کردن بروشور خودتان پول و وقت تان را هم صرفه جویی کنید.

طراحی بروشور

مرحله یک : کادر بروشورتان را محدود کنید

برای کاربردی شدن بروشور خود، طراحی شما باید یک هدف و یک کاربرد مشخص داشته باشد.

همانطور که یک تراکتی  که روی صندوق فروشگاه خود قرار می دهید، همان کاری را انجام نمیدهد که یک بروشوری که در تمام غرفه های یک نمایشگاه تخصصی توزیع شده است. بنابراین این دو بروشور کاربردشان باهم متفاوت است و طراحی آنها هم متفاوت خواهد بود.

حتما بخوانید : طراحی و چاپ کاتالوگ

در طراحی بروشور خود برای یک نمایشگاه یا رویداد :

  • در بروشور خود کادر مخصوص اطلاعات مشتریان را طراحی کنید.
  • در طراحی بروشور تبلیغاتی خود ،  برای فروش محصولات تان زمان محدودی را اعلام کنید.
  • در متن بروشور خود به مشتریانتان اطلاعات واقعی بدهید.
  • از اینفوگرافی و تصاویر تبلیغاتی زیبا و جذاب ( مطالب تصویری با یک پیام کوتاه ) استفاده کنید.
  • یک اعتبار مالی یا کد تخفیفی برای بروشورتان در نظر بگیرید.
  • در بروشور خود برای همکارانتان هم تخفیف همکاری ویژه تعیین کنید.
  • مکان هایی را که قرار است بروشور شما در آنجا توزیع شود را هم در متن خود عنوان کنید.

مرحله دوم: پیام ها را تعریف کنید

قبل از تماس با یک استودیو طراحی و یا انتخاب قالب بروشورتان در اینترنت، بهتر است دقیقا بدانید که چه می خواهید و برای ایده هایتان نیازسنجی کنید.

فقط تصاویر و اطلاعات مهمی که مورد نیاز مخاطبانتان است را مد نظر قرار دهید، شروع کار طراحی قبل از انتخاب محتوا و تصاویر اشتباه است. زیرا طراحی باید با محتوای مورد نظر شما سازگار باشد.

البته ممکن است  شما همیشه طراحان گرافیکی را پیدا کنید که شما را متقاعد کنند که برای طراحی بروشورتان برعکس این کار را انجام بدهید. که به نظر من این ظلم را در حق بروشور خود نکنید!!!

مرحله سوم : 3. محتوای خود را به اشتراک بگذارید

اطلاعات خود را به بخش های کوچک متنوعی تقسیم کنید، تا باعث شود بروشورتان سریعتر خوانده شود و قابل فهم باشد .

از آنجا که مخاطبان متون تبلیغاتی تمایل کمی دارند تا نوشته های طولانی را بخوانند، خوانندگان بروشور شما باید بتوانند مهمترین نیازهای خود را بدون هیچ گونه تلاش فکری به دست بیاورند.

در طراحی بروشورتان وقتی که شما مقدار محتوایتان را بدانید، راحت تر می توانید فرمت مناسب را انتخاب کنید.

در اینجا چند نمونه از محتواهایی که کاربردی تر هستند را برای شما مثال میزنیم :

  • توضیح محصولات یا خدمات ارائه شده توسط کسب و کار شما
  • دلیل منحصر به فرد بودن و متفاوت بودن کسب و کارتان
  • منافع و مزایای ویژه در نظر گرفته شده برای مشتری
  • آمار روند تولید، مقایسه و تاریخ اعلام شده ی قیمت محصولات و خدمات

 آدرس و مشخصات شرکت و راه های ارتباطی موجود برای مشتریان

حتما بخوانید: طراحی ست اداری

مرحله چهارم : فرمت بروشور خود را انتخاب کنید

بسته به میزان محتوا، اندازه بروشور یا تراکت، تعداد صفحات و همچنین موضوع محتوای خود را انتخاب کنید.

بسیاری از سایت ها مدل های بروشور A4  یا A5  را ارائه می دهند، شما هم می توانید یکی را از این دو قطع را  انتخاب کنید، و با استفاده از نرم افزارهای مثل فتوشاپ ، کورل یا ایلوستریتور طرح مورد نظر خود را طراحی کنید.

چگونگی و کیفیت  طراحی در هر کدام ازاین نرم افزارها کاملا متفاوت است. و هر کدام ویژگی ها و ابزارهای خاص خود را دارا است.

 اما اگر شما خیلی درباره بروشوری که در حال طراحی آن هستید حساس نیستید و به این برنامه ها تسلط کافی ندارید،  می توانید از برنامه های دیگر هم استفاده کنید، اما لطفا بروشور خود را در مایکروسافت ورد ایجاد نکنید!

مرحله پنجم: طرح بروشور را از قبل روی یک کاغذ طراحی کنید

قبل از طرح بندی، تصاویر و متن های مربوط به هر صفحه را انتخاب کنید.

در مرحله ای که شما طرح بروشور را طراحی می کنید، اولویت اطلاعات، تقسیم بندی عنوان ها، اضافه کردن کادرها، فضای داده شده برای هر متن را تعریف کنید.

شما نیازدارید که برای محتوای بروشور خود به دنبال عکس های خاص و مرتبط با محتوای خود باشید.

 و با پیدا کردن تصاویر خود در سرچ گوگل فقط نیاز است تصاویری مرتبط با متن را با یک جمله کوتاه توصیف کنید : وزیر امور خارجه پشت میز خود در حال صحبت با تلفن، عکس یک فیل در ساوانا، تصویر غروب خورشید درسواحل خلیج فارس و غیره.

در مورد طراحی اولیه بروشور خود اصلا نگران نباشید، این فقط یک طرح اولیه است که به عنوان مرجع در نظر گرفته میشود شما می توانید آن را به صورت دستی و یا با کامپیوتر خود طراحی کنید.

طرح اولیه بروشور

مرحله ششم: اهداف خود را شناسایی کنید

قبل از طراحی و نوشتن متن بروشور خود، مهم است بدانید که مخاطب بروشور شما چه کسانی هستند.

 نوشتن متن بروشور بدون شناسایی خوانندگان مانند بازی دارت با چشم بسته است و امکان ندارد که شما بتوانید به هدف بزنید.

 در واقع شما باید انتظارات، خواسته ها و انگیزه مخاطبان، مشکلات و شیوه زندگی آنها را بررسی کنید و در پاسخ به آنها، راه حلی را به مشتری ارائه دهید.

با استفاده از کاراکتر خریدار یا (روبات چهره ) و طراحی یک کاراکتر در بروشور خود به عنوان مشتری فرضی، پیام های شما روی مخاطبانتان تاثیرگذارتر خواهد بود.

مرحله هفتم : محتوای بروشور را از قبل بنویسید

با توجه به مسیر تعیین شده ی خود، مطالب را بنویسید.

تخمین زدن اندازه مطالب کار دشواری است که شما می توانید با استفاده از یک فرمت آماده در اینترنت محتوا و جای عکس ها و متن های خود را محاسبه کنید. قطعا شما نمی توانید که مطالب یک مقاله ی شانزده صفحه ای را در یک بروشور A4  بگنجانید.

در متن بروشور خود از جمله های کوتاه و ساده استفاده کنید تا مخاطب به راحتی آن را درک نماید.

حتما بخوانید : مراحل چاپ کتاب

مرحله هشتم: متون بروشور را به صورت داخلی ارزش گذاری کنید

تمام محتوای بروشور خود را قبل از ارسال آنها برای طراح بازبینی کنید. و هر متن یا تصویری را که به نظرتان اضافی است را حذف کنید.

با این کار هم محتوای بروشور خود را خلاصه تر کرده اید و هم در هزینه ی طراحی خود صرفه جویی می کنید.

 

مرحله نهم : تصاویر را سرچ کنید

با استفاده از اینترنت شما می توانید تمام مفاهیم بصری مورد نظر خود را برای توضیح و تقویت محتوای بروشور خود در بانک های تصویر مانند پینترست و اینستاگرام و گوگل سرچ کرده و آنها را بدون هیچ هزینه ای استفاده کنید.

تصاویر را فقط به عنوان عکس در نظر نگیرید آنها می توانند هزاران پیام را در خود نهفته داشته باشند. و حتی می توانند از یک نوشته هم گویاتر باشند.

مرحله دهم: متن و محتوای بروشور خود را بازبینی کنید

متن خود را حتما قبل از ارسال برای چاپ حتما ویراستاری و بازبینی کنید.

قطعا می دانید که نیازی نیست 10000عدد بروشور را چاپ کنید و بعد بفهمید که شماره تلفن شرکت اشتباه چاپ شده است .

تصاویر به کار رفته در بروشور خود را هم با دقت بررسی کنید ممکن است لوگوی یک شرکت دیگر روی تصویر منتخب شما حک شده باشد.

حتما بخوانید : قیمت چاپ بروشور امسال چقدر است؟

مرحله یازدهم: بروشور شما آماده است

 یک پلات یا یک نسخه چاپ دیجیتال  از بروشور خود تهیه کنید و بعد از چک کردن تمامی موارد گفته شده خیالتان از بابت همه چیز راحت خواهد شد.

 بروشورتان آماده برای چاپ افست و تیراژ های بالا است.

اشتراک گذاری

قیمت طراحی بروشور

قیمت طراحی جلد

طراحی جلد بروشور
تومان ۲۵۰/۰۰۰
  • ارائه ۲ اتود اولیه
  • طراحان حرفه ای
  • اصلاح تا ۲ مرتبه رایگان
  • زمان ارائه طرح اولیه ۴ روز کاری
  • گارانتی بازگشت ۱۰۰٪ وجه

قیمت طراحی هر لت داخلی

طراحی لت داخلی بروشور
تومان ۱۵۰/۰۰۰
  • ارائه ۲ اتود اولیه
  • طراحان حرفه ای
  • اصلاح تا ۲ مرتبه رایگان
  • گارانتی بازگشت ۱۰۰٪ وجه
  • زمان ارائه طرح اولیه ۴ روز کاری
آخرین مطالب
چاپ سه بعدی چیست؟ کاربرد + مزایا

چاپ سه بعدی چیست؟ کاربرد + مزایا

چاپ سه بعدی، که به آن پرینت سه بعدی نیز گفته می شود، فرآیندی است که در آن موادی نظیر پلاستیک، فلز یا سرامیک لایه به لایه توسط دستگاه چاپگر به صورت سه بعدی برروی یکدیگر قرار می گیرند تا یک شی سه بعدی فیزیکی ساخته شود. این فناوری از طرح های دیجیتالی که با

Read More »

راهنمای طراحی و چاپ برچسب تبلیغاتی و مزایای آن

در دنیای امروزی پر از رقابت، برچسب‌های تبلیغاتی و طراحی و چاپ برچسب تبلیغاتی بازیگر نقش بسیار مهمی در جذب مشتریان و تبلیغ محصولات و خدمات شما دارند. همچنین، طراحی صحیح و چاپ دقیق این برچسب‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت کسب و کار شما داشته باشد. در این بخش میخواهیم بیشتر به این مهم

Read More »
عکاسی کودک | نکات + ایده ها

عکاسی کودک | نکات + ایده ها

عکاسی کودک شاخه ای از هنر عکاسی است که بر ثبت تصاویر کودکان، از نوزادی تا دوران کودکی متمرکز است. این نوع عکاسی با هدف ثبت لحظات، احساسات و مراحل رشد کودکان انجام می شود و می تواند شامل عکاسی پرتره، عکاسی خانوادگی و رویدادهای مرتبط با کودکان باشد. عکاسی کودک به عنوان یک حرفه

Read More »
موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک یکی از تکنیک های طراحی گرافیک به شمار می رود که در آن تصاویر، متون، آیکون ها و دیگر عناصر گرافیکی به صورت داینامیک و با استفاده از افکت های ویژه به حرکت در می آیند. این فرمت به دلیل قابلیت بالای خود در جلب توجه و انتقال پیام به شکلی موثر و

Read More »
آشنایی با گرافیک محیطی و کاربرد آن

آشنایی با گرافیک محیطی و کاربرد آن

گرافیک محیطی، شاخه ای از طراحی گرافیک است که به طراحی عناصر بصری در فضاهای داخلی و خارجی می پردازد. این عناصر شامل علائم، نشانه ها، دیوارنگاره ها، نقشه ها و هر نوع طراحی بصری است که به بهبود تجربه فضایی کاربران کمک می کند و اطلاعات لازم را به آن ها ارائه می دهد.

Read More »
عکاسی خیابانی چیست؟ + اصول و قوانین

عکاسی خیابانی چیست؟ + اصول و قوانین

عکاسی خیابانی نوعی هنر عکاسی است که در فضای عمومی انجام می شود و به ثبت سکانس های روزمره در خیابان ها می پردازد. این سبک از عکاسی بیشتر بر روی زندگی شهری، تعاملات انسانی و لحظات ناگهانی و غیر منتظره تمرکز دارد. رشته عکاسی خیابانی به دنبال ثبت وقایع در عادی ترین حالت زندگی

Read More »
روتوش عکس چیست؟

روتوش عکس چیست؟

روتوش عکس فرآیندی است که در آن با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر، تغییراتی بر روی عکس ها اعمال می شود تا ظاهر آن ها بهبود یابد. این کار می تواند شامل حذف نواقص، تنظیم نور و رنگ، اصلاح ترکیب بندی و حذف عناصر ناخواسته از پس زمینه باشد. روتوش عکس ممکن است شامل

Read More »
چاپ ملخی چیست و چه کاربردی دارد؟

چاپ ملخی چیست و چه کاربردی دارد؟

چاپ ملخی یکی از انواع روش های چاپ است که جهت تکثیر تصاویر و نوشته ها بر روی سطوح گوناگون از جمله کاغذ، پارچه، چوب و… به کار می رود. این روش به واسطه مکانیزم خاص خود می تواند تعداد زیادی از یک طرح را بدون افت کیفیت تکثیر کند. ملخی نام قطعه ای است

Read More »
چاپ روی لیوان و ماگ چگونه انجام می شود؟

چاپ روی لیوان و ماگ چگونه انجام می شود؟

چاپ روی لیوان، که به آن چاپ روی ماگ نیز گفته می شود، فرآیندی است که طی آن طرح، تصاویر یا متن بر روی سطح لیوان های سرامیکی، شیشه ای یا فلزی حک می شوند. رایج ترین روش های چاپ روی ماگ شامل سابلیمیشن (تصعید)، چاپ مستقیم دیجیتال و انتقال حرارتی می شود. در چاپ

Read More »
آموزش چاپ تیشرت در خانه

آموزش چاپ تیشرت در خانه

چاپ تیشرت در خانه به سادگی انجام می شود و امکان شخصی سازی لباس ها را به شما می دهد. شروع کار با انتخاب یک طرح و تهیه مواد اولیه مورد نیاز نظیر تیشرت ساده، کاغذ چاپ تیشرت، جوهر مخصوص چاپ و اتو است. طرح مورد نظر خود را در نرم افزاری مانند فتوشاپ ایجاد

Read More »
8 مهارت اساسی در طراحی گرافیک

8 مهارت اساسی در طراحی گرافیک

جهت آغاز فعالیت در زمینه طراحی گرافیک، آگاهی از 8 مهارت اساسی در طراحی گرافیک اهمیت بسزایی دارد. اولین مهارت، خلاقیت و ابتکار است که به شما این توانایی را می دهد طرح های جدید و منحصر به فرد ایجاد کنید. دوم، مهارت در استفاده از نرم افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ و ایلاستریتور است که

Read More »
بهترین نرم افزارهای ادیت عکس برای عکاسان

بهترین نرم افزارهای ادیت عکس برای عکاسان

در دنیای دیجیتال امروز، نرم افزارهای ادیت عکس نقش مهمی در بهبود و افزایش جذابیت تصاویر دارند. یکی از معروف ترین نرم افزارهای ویرایش عکس، Adobe Photoshop است که به دلیل امکانات گسترده و پیشرفته ای که در اختیار عکاسان قرار می دهد، شناخته شده است. Lightroom نیز که محصولی از Adobe است، برای عکاسان

Read More »
تگ لباس یا کارت آویز لباس چیست؟

تگ لباس یا کارت آویز لباس چیست؟

تگ لباس یا کارت آویز لباس نوعی برچسب هویت است که به اقلام پوشاک متصل می شود و اطلاعاتی درباره آن محصول ارائه می دهد. عموما از مقوا، پلاستیک یا کاغذ تهیه می شوند و با دو رنگ یا روبان به لباس آویزان می شوند. این تگ ها حاوی مشخصاتی نظیر سایز، قیمت، دستورالعمل های

Read More »
پاکت نامه چیست و چه کاربردی دارد؟

پاکت نامه چیست و چه کاربردی دارد؟

پاکت نامه، پوششی محافظتی است که جهت نگهداری و ارسال اسناد، نامه ها و مدارک به کار می رود. این پاکت نامه ها با اندازه و طراحی متفاوتی وجود دارند. پاکت ها معمولا با بخش چسبنده ای همراه هستند تا محتویات درونی را ایمن نگه دارند و حریم خصوصی فرستنده و گیرنده نامه حفظ شود.

Read More »
کادر بندی چیست؟ آموزش کادربندی مناسب در عکاسی

کادربندی چیست؟ آموزش کادربندی مناسب در عکاسی

کادربندی، که در زبان انگلیسی به آن “Framing” گفته می شود، یکی از اصول اساسی در عکاسی، فیلم برداری، نقاشی و طراحی می باشد که به چگونگی قرار گیری و چیدمان عناصر در یک قاب تصویری اشاره دارد. این روش جهت تاکید و فوکوس بر موضوعات خاص، هدایت چشم بیننده به نقطه کانونی تصویر، نمایش

Read More »
اصول روانشناسی رنگ در طراحی و چاپ

اصول روانشناسی رنگ در طراحی و چاپ

اصول روانشناسی رنگ در طراحی و چاپ بر مبنای تاثیری است که رنگ ها بر ادراک و احساسات انسان ها دارند، که هر رنگی قابلیت های خاص خود را برای ایجاد واکنش های روانی متفاوت دارد. برای مثال، رنگ های گرم نظیر قرمز، نارنجی و زرد می توانند حس انرژی، هیجان و خوشبینی را ایجاد

Read More »
آشنایی با انواع طراحی گرافیک

آشنایی با انواع طراحی گرافیک

انواع طراحی گرافیک دارای دامنه وسیعی از تخصص ها و کاربردها می باشد که از ساختار بندی ویژوال و انتقال پیام های مشخص استفاده می کند. این حوزه شامل طراحی بصری هویت برند، نظیر طراحی لوگو، سربرگ ها، طراحی بروشور، طراحی کاتالوگ و… است که همگی به دنبال معرفی و تثبیت نام تجاری در ذهن

Read More »
طراحی سربرگ در فتوشاپ

طراحی سربرگ در فتوشاپ

جهت طراحی سربرگ در فتوشاپ، ابتدا باید یک سند جدید با ابعاد مناسب برای کاغذ A4 یا هر اندازه ای که کارفرما می خواهد، ایجاد کرد. پس از تعیین ابعاد، طراحی می تواند با درج لوگو، نام شرکت، شعار تجاری، اطلاعات تماس و سایر المان های گرافیکی مرتبط به هویت تجاری آغاز شود. توجه به

Read More »
تکنیک های تبلیغاتی؛ 10 تکنیک مدرن که بازدهی بالایی دارند

تکنیک های تبلیغاتی؛ 10 تکنیک مدرن که بازدهی بالایی دارند

تکنیک های تبلیغاتی شامل مجموعه روش ها و استراتژی های هوشمندانه ای می شوند که با هدف جلب توجه مخاطبان، ایجاد انگیزه و ترغیب به خرید در مخاطبان به کار گرفته می شوند. این تکنیک ها شامل استفاده از پیام های تاثیرگذار ویژوال، شعارهای جذاب، استوری تلینگ (Story telling) قدرتمند، تبلیغات شخصی سازی شده، تخفیفات

Read More »
اصول ارزشمند در طراحی برند

اصول ارزشمند در طراحی برند

اصول حائز اهمیت در طراحی برند شامل موارد متعددی می شود که هر یک از آن ها تاثیر قابل توجهی بر موفقیت دارند. یکی از اصول اساسی در طراحی برند، ایجاد تصویری ساده، جذاب و ماندگار است که هویت و ارزش های برند را منعکس کند. طراحی برند باید بیانی واضح از شرح فعالیت، چشم

Read More »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یازده =

پیمایش به بالا