نکات نحوه طراحی پوستر

نحوه طراحی پوستر

پوسترها یکی از قدیمی ترین و واقعی ترین انواع ابزارهای بازاریابی هستند. آنها راهی موثر برای جلب توجه مشتریان به فروش، رویدادها ، جمع آوری کمک های مالی و موارد دیگر هستند. برای ایجاد پوستر های موثر، هنوز بهترین شیوه های طراحی پوستر وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. این نکات نحوه طراحی پوستر را می توان تقریباً برای هر پوستری که در نظر دارید به کار برد.

در نظر داشته باشید که لازم است ابتدا هدف پوستر خود را مشخص کنید، مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که کجا می خواهید پوستر خود را به اشتراک بگذارید. سپس یک قالب پوستر از پیش ساخته شده را انتخاب کنید و یا برای طراحی آن از طریق گروه طراحی و چاپ نگاران اقدام نمایید.

می توانید یک رنگ بندی مناسب یا مارک دار انتخاب کنید که شامل یک فراخوان واضح باشد. همچنین برای ایجاد سلسله مراتب بصری، از فونت های متنوع استفاده نموده و از نمادها برای بهبود طراحی پوستر خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید که همواره از تصاویر با کیفیت بالا و عکس های مناسب استفاده کنید.

نحوه طراحی پوستر

مراحل طراحی پوستر

  1. هدف پوستر خود را مشخص کنید.

آیا می خواهید محصول جدید خود را معرفی کنید؟ درباره کنسرت در منطقه خود اطلاع رسانی نمایید؟ یا فقط به آنها اطلاع دهید که فروشی هیجان انگیز در راه است؟ همه اینها اهدافی هستند که نحوه طراحی پوستر می تواند به شما در رسیدن به آنها کمک کند. اگر از ابتدا به اهداف اصلی خود فکر کنید، می توانید از آن هدف برای هدایت انتخاب های طراحی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر هدف پوستر شما جلب حضور افراد در یک کنفرانس است، پس پوستر شما باید به صورت استراتژیک طراحی شود تا به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. یک قاعده رایج برای ارتباطات نوشتاری این است که سادگی بهترین انتخاب است.

طراحی پوستر بر اطلاعات کلیدی که شرکت کنندگان باید با یک ظاهر حرفه ای و شیک روبرو شوند، تأکید می کند. رنگ های متضاد، می تواند در تاکید شما بر اطلاعاتی که می خواهید منتقل نمایید، موثر باشد. فونت عنوان پوستر نیز می تواند در نحوه طراحی پوستر و جلب مخاطبان نقش موثری داشته باشد.

نحوه طراحی پوستر
  1. مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.

در مرحله بعد، در نظر بگیرید که قرار است چه کسانی را با پوستر طراحی شده مخاطب خود  قرار دهید. پاسخ به این سوال احتمالاً بسیاری از انتخاب های طراحی شما را مشخص می کند. برای مثال ، بگویید که شما در حال تبلیغ یک رویداد جمع آوری کمک برای هنری هستید. طرح ، رنگ و طراحی بسیار حرفه ای می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

می توان هنگام تعیین نحوه طراحی پوستر ، با استفاده از رنگ های زنده و فونت های پررنگ که اتفاقاً یکی از بزرگترین گرایش های طراحی گرافیکی امسال بوده است، گروه جوان تری از افراد را هدف قرار داد.

  1. محل اشتراک گذاری پوستر را در نظر بگیرید.

آخرین کاری که باید قبل از طراحی پوستر انجام دهید این است که در مورد مکان به اشتراک گذاری آن فکر کنید.آیا می خواهید آن را چاپ کرده و روی دیوار نصب کنید؟ یا فقط آن را با مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید؟ مهم این است که قبل از شروع فرایند نحوه طراحی پوستر ، تصمیم بگیرید که در کجا می خواهید پوستر شما دیده شود. این بدان دلیل است که بهینه سازی پوستر برای چاپ با توییتر یا فیس بوک کمی متفاوت است.

  1. پوستر خود را برای چاپ بهینه کنید.

احتمالاً ایده ای دارید که قرار است پوستر خود را در کجا به اشتراک بگذارید. جایی که تصمیم می گیرید آن را تثبیت کنید می تواند به شما در تصمیم گیری چندگانه در طراحی کمک کند. اگر با چند پوستر دیگر روی دیوار نصب می شود ، باید آن را در اندازه بزرگتر چاپ کنید تا برجسته شود.

اما اگر روی یک دیوار نسبتاً خالی برای این کار در نظر دارید، آن را در اندازه کوچکتر چاپ کنید و دسته ای از آنها را به هم وصل کنید تا آثار بزرگتری مانند طرح پوستر مینیمالیستی ایجاد شود. همچنین اندازه کاغذ استاندارد را انتخاب کنید. شما می توانید به سادگی پوستر خود را متناسب با کاغذ چاپگر استاندارد چاپ کنید. با نگاران می توانید هر یک از قالب های پوستر را به اندازه Letter ، A3 ، A4 و A5 به سادگی انتخاب کنید.

نحوه طراحی پوستر
  1. پوستر خود را برای رسانه های اجتماعی بهینه کنید

هنگام بررسی نحوه طراحی پوستر برای وب، محدودیت هایی نسبت به چاپ وجود دارد. این یک فرصت عالی برای انجام کاری بسیار جالب با طراحی خلاقانه است. اگر می خواهید پوستر شما در رسانه های اجتماعی بسیار زیبا به نظر برسد، آن را برای پلتفرم خاصی که در آن تبلیغ می کنید، اندازه بگیرید.

می توانید برای سیستم عامل های مختلف، چندین نسخه با طراحی های مختلف از پوستر را آماده کنید. به یاد داشته باشید، جهت مناسب برای مشاهده تلفن همراه را انتخاب کنید. اگر رویداد خود را در توییتر یا فیس بوک تبلیغ می کنید، بنرها عموماً در فیدهای خبری آنها بهتر قرار می گیرند.

اشتراک گذاری

مطالب پیشنهادی برای شما

 

 

پیمایش به بالا