تفاوت بنر و فلکسی | انواع جوهر روی چاپ بنر فلکسی | انواع بنر و فلکسی

تفاوت بنر و فلکسی

هنگام برنامه ریزی برای تبلیغ کسب و کار خود، لازم است تا مؤثرترین و مقرون به صرفه ترین روش را انتخاب کنید. چاپ بنر یکی از این روش هاست. بنرها انواع مختلفی دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را خواهند داشت. برای سهولت در انتخاب تابلوهای تبلیغاتی کسب و کارتان، انواع بنر و فلکسی را مقایسه کرده ایم که با آگاهی در خصوص، تفاوت بنر و فلکسی ،بتوانید بهترین انتخاب را برای تبلیغات خود، داشته باشید.

تفاوت بنر و فلکسی

بنرهای تبلیغاتی

اغلب بنرهای تبلیغاتی بسیاری از سازمان ها را هنگام عبور از جاده ها و بزرگراه ها دیده اید، آنها یکی از انواع بنرهای رایج برای تبلیغات هستند. اما فلکسی به سادگی کلمه ای است که از انعطاف پذیری گرفته شده است، زیرا چاپ آن بسیار آسان است.

به دلیل کیفیت متریال آن که از مواد PVC و حاوی مخلوط ترکیبات آلی است به آن فلکسی گفته می شود. در تفاوت بنر و فلکسی باید گفت که برای چاپ دیجیتال، فلکسی بهترین گزینه است. زیرا هم مقرون به صرفه و هم بادوام بوده و عمدتاً برای کارهای چاپ دیجیتال استفاده می شود.

چاپ بنر وینیل

چاپ بنر وینیل، امروزه بیشترین استفاده را دارد. برخلاف گذشته که وینیل را نمی‌توانستند چاپ کنند، چاپگرهای رنگی جدیدی در بازار وجود دارند که می‌توانند این نوع تابلوها را چاپ نمایند. اگر بنر وینیل را انتخاب می کنید، از شما انتظار می رود که الگو و رنگ های مورد نظر خود را انتخاب کرده و به چاپگر نشان دهید.

وینیل دارای یک ماده چسبنده است که به آن کمک می کند تا پس از برش به تخته بنر شما متصل شود. چسب قبل از چسباندن وینیل به تخته شما کشیده می شود. در بیان تفاوت بنر و فلکسی ، باید گفت که این فرآیند در این نوع از بنر ، قبل از چسباندن وینیل به تخته، باعث ایجاد چین و چروک می شود. اما آاین مزیت را نیز دارند که PVC ساخت آنها کاملاً منعطف است و وینیل می تواند سال ها روی سطح بچسبد.

چاپ بنر فلکسی

مواد فلکسی بیشتر برای چاپ در لباس استفاده می شود. با این حال، در سال های اخیر شاهد بوده ایم که سازندگان تابلوها استفاده از فلکسی را متنوع کرده و از آن در ساخت تابلوها استفاده می کنند. در تفاوت بنر و فلکسی  و بر خلاف چاپ وینیل، فلکسی انعطاف پذیرتر و نرم تر است.

 این بنرها با استفاده از چاپگرهای مخصوصی ساخته می شوند که شبیه جوهرافشان های معمولی هستند، اما قابلیت چاپ مواد فلکس را دارند. پس از چاپ، تابلوساز از گرما برای چسباندن مواد فلکس به محصول نهایی استفاده می کند. ابزار خاصی وجود دارد که برای چسباندن فلکس به سطح استفاده می شود.

تفاوت بنر و فلکسی

انواع جوهر روی چاپ بنر فلکسی

در میان انواع جوهر روی چاپ بنر فلکسی ، سه نوع جوهر وجود دارد که شامل :

جوهر حلال : این جوهرها بوی قوی دارند و زیست تخریب پذیر نیستند. آنها سرطان زا بوده و از این رو برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی شوند. همچنین چاپ نهایی با کیفیت پایین تولید می کنند که در بررسی تفاوت بنر و فلکسی  مورد توجه است.

جوهر حلال Eco : بر خلاف جوهر حلال، این نوع کمتر مضر است و بوی بسیار ضعیفی داشته و تقریباً بی بو است. برای استفاده در شرایط کاری معمولی مضر نیستند و کیفیت بهتری نسبت به اولی دارند.

جوهر UV : این نوع جدیدترین روش است و مزیت دو مورد قبلی را در سازگاری با محیط زیست دارد. جوهر UV هنگام پخت، نیازی به حرارت ندارد و از این رو می تواند در انواع مختلف استفاده شود. بهترین کیفیت را در محصول نهایی ایجاد می کند.

در تفاوت بنر و فلکسی  ، چاپ بنر فلکسی به سادگی از تخته ای استفاده می کند که مواد آن می تواند کاملاً با مواد فلکسی پیوند بخورد. این نوع بنرها به دلیل ماندگاری بیشتر مورد پسند هستند. آنها همچنین نسبت به چاپ بنر روی لباس ایمن تر می باشند.

انتخاب بنر و فلکسی

پس از درک این دو نوع چاپ بنر و فلکسی، شما می توانید یکی را انتخاب کنید که مناسب هدف شما باشد. توجه به این نکته ضروری است که فلکسی برخلاف سایر مواد بیشتر روی لباس استفاده می شود. همچنین در مقایسه با وینیل کمی گران است. از طرف دیگر، وینیل برای استفاده در سطوح صاف بسیار مناسب است. همچنین برای ایجاد تابلوهای بنر نیز مناسب است. در خصوص دریافت اطلاعات کامل تر درباره تفاوت بنر و فلکسی ، می توانید با نگاران در ارتباط بوده و کار چاپ و طراحی بنرهای خود را به ایشان بسپارید. اگر به این مطلب علاقه داشتید به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله چاپ و طراحی بنر مناسب نمایشگاه را بخوانید.

اشتراک گذاری

مطالب پیشنهادی نگاران برای شما

پیمایش به بالا