تفاوت های بروشور و تراکت

تفاوت های میان بروشور و تراکت

آن چه که در حالت کلی می توان به آن اشاره کرد این است که بروشورها و تراکت از جهات مختلف شبیه هم هستند. با این حال، تفاوت های میان بروشور و تراکت وجود دارد که مهم است قبل از طراحی یکی از آنها برای کسب و کار خود، به آن ها توجه کنید.

به طور معمول، تراکت ها برای استفاده غیر رسمی هستند که یک موضوع را پوشش می دهند. از آنجا که تعداد صفحات آنها بسیار کم و اغلب تک صفحه ای است، بدون محدودیت در تیراژ و با یک طرح ساده ارائه می شوند. از طرف دیگر، بروشورها اغلب در محیط کسب و کار استفاده می شوند و اطلاعات زیادی را برای اهداف بازاریابی یا تبلیغات به نمایش می گذارند. اینها می توانند در طرح های مختلفی طراحی، استفاده شوند، اما معمولاً این شکل از رسانه های چاپی، برای حفظ صفحات با هم متصل هستند.

تفاوت های میان بروشور و تراکت

بروشور چیست؟

بروشور یک مجله یا جزوه کوچک است که محصولات یا خدمات اصلی شرکت ها را برجسته می کند و عمدتا برای تبلیغات استفاده می شود. این ابزار بازاریابی یا به عنوان یک صفحه واحد که عمدتا به صورت یک برگه تا شده است، عرضه می شود و یا بیشتر به صورت جزوه صحافی چند صفحه ای ارائه می شود.

در خصوص تفاوت های میان بروشور و تراکت یک اختلاف اساسی وجود دارد که بروشورها می توانند موضوعات زیادی را پوشش دهند و عموماً از تصاویر همراه با متن پشتیبانی کننده، تشکیل شده اند. این شکل از رسانه های چاپی برای اطلاع مشتریان از خطوط تولید محصول یا خدماتی خاص یا آموزش مشتریان در مورد ویژگی های خرید استفاده می شود.

تراکت چیست؟

تراکت یک جزء کوچک و بدون محدودیت است که اطلاعات زیادی را ارائه می دهد. این رسانه چاپی می تواند در یک یا هر دو طرف کاغذ چاپ شود و معمولاً به چند بخش تقسیم می شود. این بخش از رسانه های تبلیغاتی با هدف اطلاع رسانی به خوانندگان از یک رویداد یا خدمات خاص است و قصد دارد آگاهی را بیشتر از فروش مستقیم گسترش دهد. از تراکت ها بیشتر برای به اشتراک گذاشتن رویدادها یا آموزش خواننده در مورد یک موضوع خاص استفاده می شود که تفاوت های میان بروشور و تراکت را در بر می گیرد.

تفاوت های میان بروشور و تراکت

نکات مهم در تفاوت های میان بروشور و تراکت

بروشورها و تراکت ها، تنها رسانه های مفید چاپ شده برای تبلیغات مربوط به تجارت نیستند. برخی از نشریات تک صفحه ای یا مجلات را نیز شامل می شود. ضمن آنکه پوسترها یا برگه یک طرفه هستند که بیشتر برای تبلیغ رویدادی مانند افتتاحیه بزرگ، کنسرت یا نمایشگاه استفاده می شود. از آنجا که رهگذران فقط این چاپها را در یک نگاه مشاهده می کنند، در ارائه اطلاعات سریع و آسان برای جذب موثرتر هستند اما برای تبلیغ یک محصول استفاده نمی شوند.

این در حالی است که مجلات از جمله نشریات چند صفحه ای هستند که مجموعه ای از موضوعات و مقاله های مختلف مربوط به صنعت را همراه با تصاویر مرتبط پوشش می دهند. بسیاری از مجلات محصولات، تبلیغات و توصیفات را نشان می دهند. از این نوع رسانه ها برای به روز نگه داشتن اخبار مربوط به صنعت و ایجاد پایگاه مشتری آگاهتر استفاده می شود.

ابزارهای مناسب برای تبلیغات

در حالی که اکثر این گزینه های آماده را می توان به سادگی در اختیار مشتری قرار داد، ضروری است که اطلاعات خود را با تفاوت های میان بروشور و تراکت برای بازاریابی چاپ شده، سازماندهی کنید. توصیه می شود تا مجموعه ای از بروشور را مرور کنید تا وسیله ای مناسب برای تأمین نیازهای خاص کسب و کار خود بیابید.

در دنیای چاپ ، اصطلاحات زیادی وجود دارد که ممکن است با آنها آشنا نباشید. تشخیص تفاوت میان بروشور و تراکت یا مجله می تواند آسان باشد، اما هنگام تعریف سبک طراحی آنها، ممکن است که کار کمی مشکل شود. اگرچه بسیاری استدلال می کنند که آن ها بسیار شبیه هم هستند، اما لازم است که شما تفاوت های کوچک را بدانید تا وقتی زمان سفارش است، دقیقاً به آنچه می خواهید برسید.

در واقع، علیرغم تفاوت های میان بروشور و تراکت ، باید گفت که سرفصل همه اینها محصولات مفیدی برای تبلیغ برند ، رویداد و معرفی محصولات هستند. مواد چاپی برای صاحبان مشاغل کوچک و شرکت های نوپا جذاب هستند زیرا ابزارهای اقتصادی و کارآمدی برای بازاریابی می باشند. هنگامی که یک منطقه یا مخاطب خاص دارید، می خواهید مطمئن شوید که در بودجه و منابع خود بسیار محافظه کارانه عمل می کنید.

تفاوت های میان بروشور و تراکت

تفاوت در طراحی بروشور و تراکت

تراکت ها کمی گیج کننده هستند، زیرا برخی از مردم اغلب از کلمه بروشور برای توصیف آنها استفاده می کنند که در اصل تراکت می باشند. این موارد عمدتا دارای هزینه کمتری بوده و در کمپین های بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند می تواند به عنوان یک قطعه کلیدی در مراحل و فرآیند فروش در نظر گرفته شود که اطلاعات عمیق تری در مورد آنچه می فروشید یا آموزش می دهید ارائه می دهد.

از سویی دیگر، در خصوص تفاوت های میان بروشور و تراکت باید اضافه کرد که بروشورها به گونه ای طراحی شده اند که به خوانندگان کمک کنند تا اطلاعات مهم را جذب کنند. شما می خواهید آنها را به مشتریان توزیع کنید. به این ترتیب، می توانید هزینه را توجیه کنید و سپس منابع بیشتری را به آن اختصاص دهید. شما بروشورها را در نمایشگاه های تجاری، جلسات شرکتی و یا همراه با خدمات و محصول ارائه می کنید.

لازم به ذکر است که تیم های بازاریابی عاشق بروشور هستند زیرا فروش را افزایش می دهند و می تواند راهی عالی برای اطلاع رسانی در مورد نام تجاری، شرکت یا رویداد باشد. اگر قصد ارسال بروشورهای خود را دارید، باید از راهکارهایی استفاده کنید که آن ها حرفه ای به نظر برسند، به خوبی نوشته شده و شامل یک گزینه جذاب قوی باشند.

تفاوت های میان بروشور و تراکت در اندازه چاپ

در خصوص بررسی اندازه چاپ و تفاوت های میان بروشور و تراکت در این زمینه باید اشاره کنیم که بروشورها معمولاً رنگارنگ و تأثیرگذار طراحی می شوند. شما لازم است آن را به گونه ای برجسته کنید که از نظر بصری موثر باشد و آنچه را که لازم است به سرعت به مخاطبان بگوید. ضمن آن که به یاد داشته باشید که به جایی که آنها را توزیع می کنید نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. یک تراکت شبیه به یک بروشور عمل می کند اما برای فروش و رویداد به صورت یکبار مصرف می شود.

تفاوت های میان بروشور و تراکت

طراحی بروشور در نگاران

لازم به ذکر است که مشاغل برای بازاریابی کالا و خدمات خود به یک بروشور نیاز دارند. یک بروشور شامل عناصر طراحی است تا توجه مخاطبان مورد نظر خود را جلب کند. بروشورها مشتریان آینده را ترغیب می کنند تا با مطالعه بیشتر در مورد یک موضوع یا دریافت اطلاعات تماس در مورد شرکت، به بررسی عمیق تر مطالب بپردازند.

یک بروشور که به خوبی طراحی شده  است، باید دارای کنتراست رنگی موثر، تصاویر و متن مناسبی باشد تا یک پیام کوتاه مختصر را منتقل کند. مشاغل برای طراحی بروشورهای خود هنرمندان گرافیک استفاده می کردند. این در حالی است که بر اساس تفاوت های میان چاپ بروشور و تراکت ، می توان تراکت ها را با طراحی و هزینه های کمتری آماده کرده و استفاده نمود.

بروشورهای پاسخ به سوالات مشتریان احتمالی که قبلاً علاقه مند بوده و می خواهند بیشتر بدانند پاسخ می دهد. بروشورهایی که برای ارسال دسته جمعی تولید می شوند دارای گرافیک، عکس و محتوای با کیفیت بالا هستند که کالاها یا خدمات شرکت را توصیف می کند. بنابراین درک انواع مختلف بروشورها ، پتانسیل بازاریابی هر کسب و کاری را بهبود می بخشد.

در این میان، گروه حرفه ای چاپ و طراحی نگاران ، می تواند با ارائه ایده هایی خلاقانه در خصوص طراحی تراکت و بروشور، به توسعه بیشتر و گسترده کسب و کار شما کمک کرده و آن را به مشتریانی جدید معرفی نماید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

روتوش عکس چیست؟
مقالات
مهدی قاسمی

روتوش عکس چیست؟

روتوش عکس فرآیندی است که در آن با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر، تغییراتی بر روی عکس ها اعمال

ادامه مطلب »

 

 

پیمایش به بالا