مهم ترین نکات در طراحی بروشور

به صورت کلی می توان گفت که طراحی بروشور کاری مهم و خلاقانه است. یک طراحی موثر، در ایجاد یک محصول با اطلاعات و خدمات مشخص، بسیار مهم است. هرچه بروشور شما مفیدتر باشد، مدت ماندگاری آن در بازاریابی و فروش بیشتر می شود و احتمال انتقال آن به سایر مشتریان افزایش می یابد. از همین روست که لازم است به مهم ترین نکات در طراحی بروشور توجه خاصی را مبذول دارید.

در حقیقت هدف نهایی یک بروشور این است که منجر به عملی مانند فروش شود. به گونه ای که مشتری آن را برداشته و جذب آن شود.  هشت عنصر طراحی بروشور وجود دارد که می تواند احتمال دیده شدن بروشور شما را افزایش دهد. طراحی بروشور

طراحی بروشور به طور کامل محدود به تصاویر یا چیدمانی نیست که می خواهید استفاده کنید. بلکه ترکیبی از عناصر هماهنگ است که بروشور شما را موثر می کند. در مرحله برنامه ریزی، باید به عناصری مانند فونت مورد استفاده، محتوا و حتی نوع کاغذی که بروشور خود را بر روی آن چاپ می کنید، توجه کنید. در اینجا نکاتی را که باید برای طراحی موثر بروشور در نظر بگیرید، را آورده ایم.

1. هدف خود را مشخص کنید.

مانند همه برنامه ریزی ها ، اولین قدم این است که اهداف بروشور خود را مشخص کنید. این امر نشان می دهد که کل بازاریابی بروشور شما چگونه پیش می رود و در ادامه، طراحی بروشورهای شما، با چه روندی پیش خواهد رفت. همچنین بروشور خود را در کدام بخش از بازار هدف توزیع می کنید؟ آیا با دست توزیع می شود یا از طریق پست مستقیم ارسال می شود؟ امیدوارید چه سودی داشته باشید؟ پاسخ به این سوالات باعث ایجاد یک بروشور موثر می شود که از مهم ترین نکات در طراحی بروشور است.

مهم ترین نکات در طراحی بروشور

2. نحوه پوشه شدن بروشور خود را بشناسید.

یکی از ویژگی های متمایز یک بروشور، میزان تاشدن متعدد آن است. در واقع، آنها نحوه ارائه اطلاعات محصول و خدمات شما به گیرنده را کنترل می کنند. در نظر داشته باشید که انتخاب بروشور مناسب چالش برانگیز است. این مهم است که نحوه تاشو و خواندن محتواهایی که در بروشور قرار می دهید، چگونه باشد. می توانید از انواع آن ها بر اساس نوع بروشوری که دارید بهره برده و بهترین برنامه های کاربردی و ویژگی های منحصر به فرد را در این خصوص به کار ببرید.

در حالت کلی، دو نوع بروشور وجود دارد. یک نوع آن زمانی استفاده می شود که اطلاعات زیادی وجود داشته و هر صفحه با تصاویر و متن مرتبط، نمایش داده می شود. این درحالی است که با یک طرح سه گانه، که به صورت سه تایی تا می شود، می توانید اطلاعات کمتر را با تصویر مرکزی بزرگ ارائه دهید که برای محتواهایی کمتر، بسیار مناسب است.

3. نسخه خود را مرور کنید.

بسیاری از مردم تصور می کنند که فقط محتوای یک بروشور در فرایند ایجاد آن مهم است. البته که محتوا مهم است، اما نحوه ارائه آن به خوانندگان شما بسیار مهم خواهد بود. اینجاست که قابلیت تاثیرگذاری با تصویر وارد می شود که از مهم ترین نکات در طراحی بروشور است.

نسخه خود را با توجه به خواننده خود مرور کنید. آیا ارائه اطلاعات بیش از حد می تواند خواننده شما را تحت تاثیر قرار دهد؟ آیا محتواها خیلی کوتاه است؟ به عنوان یک قاعده کلی، نوشتن به اختصار، برای بازاریابی بروشور ضروری است. شما باید اطلاعات ارزشمندی را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهید.

جدا از این ، شما همچنین باید نحوه ارتباط نسخه خود را با طرح کلی بصری مرور کنید. متن زیاد در بروشور شما، برای خواندن جذاب نخواهد بود. همچنین، در نظر داشته باشید که همواره اشتباهات املایی و گرامری را بررسی کنید.

4. فونت و رنگ خود را انتخاب کنید.

نسخه بروشور معمولاً با یک عنوان، یک زیرنویس و خود متن مشخص می شود. هنگام انتخاب فونت هایی که می خواهید برای بروشور خود استفاده کنید، باید این را در نظر داشته باشید. پیشنهاد می شود که انتخاب فونت خود را فقط به سه مورد، محدود کنید. این از مهم ترین نکات در طراحی بروشور است که بدانید قلم خوانایی متن و لحن بروشور شما را تعیین می کند و بر جذابیت بصری آن تأثیر می گذارد.

اگر در تایپوگرافی تازه کار هستید، پیشنهاد می شود به دنبال ترکیب فونت هایی باشید که با هم کار کنند. ضمن آنکه رنگ راهی عالی برای تنظیم حال و هوای پیام شماست. اگر کسب و کار یا خدمات شما سرگرم کننده است ، رنگ های روشن به افزایش این درک کمک می کند. رنگ های خنثی، برای پیام های تجاری جدی تر مناسب هستند.

مهم ترین نکات در طراحی بروشور

5. روکش کاغذ خود را بشناسید.

کاغذی که بروشور روی آن چاپ می شود و همچنین روکش مورد استفاده را در نظر بگیرید. برای اکثر مشتریان، انتخاب کاغذ و روکش کاغذ می تواند بر درک آنها از شرکت شما تأثیر بگذارد. یک بروشور با ضخامت کاغذ بیشتر و روکش براق یا مات بیشتر از برگه ای نازک، در نظر گرفته می شود.

همچنین، انتخاب نوع کاغذ و روکش آن نیز بر دوام آن تأثیر می گذارد. کاغذهایی با وزن بیشتر، معمولاً بیشتر از نمونه های سبک تر دوام می آورد. پوشش می تواند بروشور شما را از لکه و ساییدگی محافظت کند. همچنین رنگ های شما را زنده تر می کند. این گزینه ها می توانند بروشورهای شما را به معنای واقعی کلمه درخشان کند که از مهم ترین نکات در طراحی بروشور خواهد بود.

6. عکس های که وضوح بالایی دارند، انتخاب شوند.

در حال حاضر استفاده از عکس های تار و با وضوح پایین، هنگامی که تعداد زیادی تصویر با کیفیت بالا در اینترنت وجود دارد، اشتباه و خطای بزرگی محسوب می شود. برای طراحی بروشور موثر، کیفیت تصویر بسیار مهم است. اگر قصد دارید از عکس های موجود استفاده کنید، سعی کنید عکس هایی را انتخاب کنید که درخشندگی لازم را دارند. امروزه استفاده از تصاویر شرکتی با یک نفر در پیش زمینه که مستقیماً به دوربین خیره شده است، خنده دار است و در صورت استفاده از این نوع از عکس ها، می تواند بر عکس نام تجاری شما تأثیر منفی بگذارد.

اگر می خواهید از تصاویر محصول استفاده کنید، مطمئن شوید که آنها از نظر بصری، به صورت جذاب مرتب شده اند. پیشنهاد می شود برای اطمینان از کیفیت ارائه محصول خود، یک عکاس استخدام کنید. ضمن آنکه آموزش های زیادی در مورد نحوه ایجاد یک تنظیم عکاسی ایده آل برای محصول وجود دارد که می تواند از مهم ترین نکات در طراحی بروشور برای شما باشد.

مهم ترین نکات در طراحی بروشور

7. از فضای سفید به درستی بهره ببرید.

فضای سفید مفهومی از نحوه طراحی بروشور است. این فضای خالی دقیقا به اندازه تصاویر و متن اهمیت دارد. استفاده استراتژیک از فضای سفید بروشور ، شما را از به هم ریختگی و زیاده روی جلوگیری می کند. از فضای سفید می توان برای جلب توجه به تصاویر و یا اطلاعات کلیدی استفاده کرد.

 توجه داشته باشید که می توانید برای دریافت اطلاعاتی در خصوص مهم ترین نکات در طراحی بروشور ، از گروه حرفه ای و متخصص طراحی و چاپ نگاران، راهنمایی های لازم را دریافت کنید تا بتوانید برای کسب و کار خود و رونق آن، بروشوری حرفه ای و جذاب آماده کنید.

همچنین اگر مایلید که نکات بیشتری را راجع به بروشور  ما به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله ی کاغذ مناسب برای چاپ برو شور را همین الان بخوانید.

سایزهای مختلف بروشور تبلیغاتی

این کاملا روشن است که طرح های بروشورهای چاپی و سایزهای مختلف بروشور تبلیغاتی، راهی مطمئن برای تبلیغ کسب و کار و دستیابی به مشتریان جدید هستند. بروشورها اطلاعات کلیدی را در مورد یک محصول یا خدمات جدید ارائه می دهند، بینشی در مورد شرکت ها ارائه می کنند و به مشتریان چیزی ملموس می دهند تا ببینند، احساس کنند و بروشورها را با خود ببرند. از همین روست که لازم است مهم ترین نکات در طراحی بروشور در نظر گرفته شود.

بسیاری از مردم بروشورهای سه‌گانه را استاندارد می‌دانند، اما در واقع، بروشورها در اشکال و اندازه‌های مختلفی از جمله برگه‌ های فروش، راهنمای محصول، آگهی‌ها، منوها، خبرنامه‌ها و برگه ‌های مشخصات عرضه می‌شوند. بایستی هنگام طراحی و چاپ بروشور، نکات زیر را برای یک پروژه موفق در نظر بگیرید.

اندازه بروشور

چهار اندازه استاندارد بروشور وجود دارد که شامل 8.5*11، 8.5*14، 11*17 و 11* 25.5 می باشد که می توانید مطابق با مهم ترین نکات در طراحی بروشور ، اندازه ای را انتخاب کنید که با مقدار اطلاعاتی که می خواهید در آن قرار دهید، مطابقت داشته باشد. مردم نسبت به طرح ‌های بی ‌نظم عکس ‌العمل بهتری نشان می ‌دهند، بنابراین سعی نکنید؛ اطلاعات و تصاویر خود را در یک فضای خیلی کوچک جمع کنید.

قدرت ماندگاری بروشور را هنگام انتخاب سایز در نظر بگیرید. یک بروشور تمام رنگی تاشو بزرگ 11 در 25.5 ممکن است به عنوان یک کاتالوگ کوچک محصول عمل کند و سال ها در دسترس باشد. یک صفحه نیمه تا شده 11×17، چهار صفحه 8.5×11 را ارائه می‌کند و برای توصیف محصول پیچیده که به تصاویر، نمودارها و متن‌های متعدد نیاز دارد، به خوبی کار می‌کند.

از مهم ترین نکات در طراحی بروشور این است که هر دو به خوبی در یک پوشه طراحی شده شرکت قرار می گیرند تا ظاهری حرفه ای داشته باشند. زمانی که به فضای اضافی نیاز ندارید، یک بروشور 8.5*11 سه لتی را برای نمایشگاه‌ های تجاری، پست ‌ها ، تبلیغات رویداد یا هر نوع بروشور فروش دیگری انتخاب کنید.

مهم ترین نکات در طراحی بروشور

اهمیت وضوح چاپ در بروشورها

چاپگرهای تجاری، طیف گسترده ای از انتخاب ها را در مورد کاغذ و تکمیل بروشورهای شما ارائه می دهند. برای ایجاد غنای بیشتر، کاغذ سنگین ‌تر و جلوه‌ های ویژه‌ ای را در راستای اهمیت وضوح چاپ در بروشورها نظر بگیرید تا تصاویر روی جلد را برجسته کنید.

اگر قصد دارید بروشور خود را پست کنید، پوشش آبی را برای آن در نظر بگیرید. در مهم ترین نکات در طراحی بروشور باید اشاره کنیم که این به بروشور روکشی براق می بخشد و برای محافظت از آن در برابر خش مقاوم تر می شود، زیرا در جریان پست حرکت می کند.

الگوهای بروشور برای ارسال پستی

هنگام ایجاد طرح بروشوری که پست می شود، همیشه نحوه ارسال آن قطعه را در نظر بگیرید. از راهنماهای طرح بندی و الگوهای بروشور برای ارسال پستی نگاران، در اندازه بروشور مورد نظر خود استفاده کنید. این قالب ‌های بروشور دستورالعمل‌ های خاص را در رابطه با جدول‌ بندی، اندازه‌های ابعادی، مکان و اندازه پانل آدرس و هزینه پستی شامل می‌شوند.

اشتراک گذاری

 مطالب پیشنهادی برای شما

پیمایش به بالا