تاثیر رنگ ها در بروشور تبلیغاتی | نحوه ارتباط رنگ ها با خریداران

تاثیر رنگ ها در بروشور تبلیغاتی | نحوه ارتباط رنگ ها با خریداران

مغز انسان از رنگ ها برای تشخیص ویژگی های محصولات و برندهایی که آنها را تولید می کنند، استفاده می کند. ، این روانشناسی رنگ در کار است. امروزه در بسیاری از انواع تبلیغات چاپی ، تاثیر رنگ ها در بروشور تبلیغاتی ، در طراحی های حرفه ای به طور کامل به کار گرفته می شود.

در حقیقت، ارتباطی که مغز ما با رنگ‌های خاص ایجاد می‌کند، کلیدی برای پر کردن شکاف بین مواد بازاریابی و مخاطبان هدف آنها است. هنگامی که به رنگ‌های متداول در تبلیغات صنعت خود دقت کنید، خواهید دید که بسیاری از رنگ‌های مشابه بارها ظاهر می‌شوند.

این یک تصادف نیست و آنها فقط رنگ های مورد علاقه رقبای شما نیستند. این رنگ ها، مطابق با تحقیقات انجام شده، رنگ هایی هستند که مخاطبان را به سوی برند های صنعت های مختلف، جذب کرده و مطابق با انتظارات و نیازهای آن ها بوده تا بتوانند به خوبی ارتباط برقرار نمایند.

 انتخاب رنگ‌هایی که پالت ایده‌آل برای تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی شما هستند، بخشی از جنبه زیبایی‌شناسی، بخشی تست و بخشی علمی است. علم بازاریابی رنگی همان چیزی است که تاثیر رنگ ها در بروشور تبلیغاتی را به نمایش می گذارد تا بتوانید پیام های خود را به بهترین نحو انتقال دهید.

تاثیر رنگ ها در بروشور تبلیغاتی | نحوه ارتباط رنگ ها با خریداران

اهمیت رنگ در بازاریابی و تبلیغات

رنگ ها به یک زبان صحبت می کنند کلماتی که نمی توانند تکرار شوند. یعنی در سطح احساسی با ما ارتباط برقرار می کنند و بنابراین در متقاعدسازی موثرتر هستند. رنگ یک محصول، به عنوان مثال می تواند ما را متقاعد کند که طعم تازه تری نسبت به همان محصول با رنگ متفاوت دارد. اهمیت رنگ در بازاریابی و تبلیغات ، حتی می تواند اثربخشی محصول را بیشتر کند.

تولیدکنندگان دارو برای ساختن قرص‌های خواب‌آور به رنگ آبی و محرک‌ها به رنگ‌هایی زرد و قرمز متکی هستند، زیرا مصرف‌کنندگان این رنگ‌ها را با اثرات مربوطه مرتبط می‌دانند. اگرچه این ممکن است جادویی به نظر برسد، اما داده هایی برای پشتیبانی از آن وجود دارد و تاثیر رنگ ها در بروشور تبلیغاتی و بازاریابی را اثبات می کنند.

85 درصد از مصرف کنندگان، رنگ را به عنوان دلیل اصلی انتخاب محصول برای خرید ذکر می کنند. علاوه بر این، تا 90 درصد از تصمیمات فوری در مورد محصولات، صرفاً بر اساس رنگ محصولات است. به گفته محققان روانشناسی رنگ، 42 درصد از مصرف کنندگان نظرات خود را در مورد وب سایت ها بر اساس طراحی سایت ها شکل می دهند که در این میان، بیشتر از هر مورد دیگری ، رنگ ها در نظرات آنها تاثیر دارد.

تاثیر رنگ ها در بروشور تبلیغاتی | نحوه ارتباط رنگ ها با خریداران

نحوه ارتباط رنگ ها با خریداران

این مهم است که بدانید تاثیر رنگ ها در بروشور تبلیغاتی دارای اهمیت است، اما چالش واقعی در استفاده از این بخش از روانشناسی ، برای صحبت در خصوص نحوه ارتباط رنگ ها با خریداران است. احتمالاً از قبل اصول روانشناسی رنگ را می‌دانید، اما این تنها آغاز راه‌های پیچیده‌ای است که رنگ می‌تواند بر طرز فکر و احساس خریدار در مورد یک محصول تأثیر بگذارد.

در واقع باید گفت که هدف روانشناسی رنگ، تنها برانگیختن احساساتی به خصوص نیست. در این جا از رنگ ها استفاده می شود تا مطابق با نیازهای مصرف کنندگان، مارک و محصولی به نمایش درآید. بنابراین در طراحی بروشورهای تبلیغاتی ، رنگ‌هایی را در باید نظر گرفت که برای محصولات یا انواع خدمات مناسب باشد و با مخاطبان هدف، تطابق لازم را داشته باشد. گروه طراحی و چاپ نگاران، با استفاده از تجربه و تخصص خود، قادر است تا چاپ بروشور تهران را در بهترین کیفیت و با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار شما قرار دهد.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

امتیاز خود را ثبت کنید
پیمایش به بالا