نکات و اصول مهم در طراحی سربرگ

اصول مهم در طراحی سربرگ

لازم است هر کسب و کاری به خاطر داشته باشد که طراحی و انتخاب سربرگ فقط نوع کاغذ برای مکاتبات محدود نمی شود. سربرگ باید به خوبی طراحی شده و حاوی عناصر مناسب و اصول مهم در طراحی سربرگ باشد تا بتواند نمای بصری خوبی از شرکت ارائه دهد. شبیه به ایجاد کارت ویزیت، یک سربرگ حرفه ای، باید اجزای کلی مربوط به شرکت را داشته باشد. 3 عنصر اصلی که هر سربرگ مناسب باید شامل شود، نام شرکت ، لوگو یا شعار آن و اطلاعات تماس کلی آن است.

نام شرکت

یک سربرگ ناشناس یا بی نام با یک تکه کاغذ ساده فرق نمی کند و هیچ کس نمی خواهد وقت خود را برای خواندن تلف کند. نیازی به گفتن نیست که یک شرکت یا نام تجاری مهمترین موردی است که یک سربرگ باید داشته باشد. نام شرکت نه تنها یک مقدمه است، بلکه اولین مورد محکمی است که ثابت می کند تجارت واقعی است.

با توجه به این نقش مهم ، باید نام شرکت یا نام خود را در بالای سربرگ قرار دهید. این ترتیب به خواننده تصور روشنی از نامه تجاری ارائه می دهد.

اصول مهم در طراحی سربرگ

لوگو یا شعار شرکت از اصول مهم در طراحی سربرگ

از دیگر اصول مهم در طراحی سربرگ ، استفاده از لوگوی شرکت است. با کمک یک لوگو یا شعار خوش ساخت که در یک منطقه استراتژیک از سربرگ قرار داده شده است، می توانید تجارت خود را در سراسر ارتباطات تجاری معرفی کنید. موقعیت ترجیحی اکثر کارآفرینان برای قرار دادن لوگوی خود در بالای سربرگ و کنار یا بالای نام شرکت است.

در همین حال، سایر صاحبان مشاغل دوست دارند طرح ها یا لوگوی منحصر به فرد خود را در پس زمینه قرار دهند که همانند علامت های واترمارک عمل می کند. به هر حال ، قرار دادن لوگوی ویژه شرکت در مشهودترین نقطه، به برانگیختن حس کنجکاوی خواننده و در نتیجه افزایش نام تجاری شرکت کمک می کند.

اطلاعات تماس و نشانی

به یاد داشته باشید، هرچه جزئیات بیشتری در سربرگ خود قرار دهید، در دیدگاه مشتریان واقعی تر و قانع کننده تر ظاهر می شود. این نوع عناصر معمولاً با هم گروه بندی می شوند و به طور هماهنگ در دو طرف یا زیر نام و نشان شرکت قرار می گیرند.

همچنین به طور طبیعی، هر شرکتی که تقلب نمی کند، آدرس مشخصی برای مشتریان احتمالی و برای تماس با آنها خواهد داشت. خواننده نامه تجاری شما باید بداند شرکت شما کجاست و چگونه می تواند با شما در ارتباط باشد. به همین دلیل آدرس ضروری است. اما توجه داشته باشید که جدا از آدرس فیزیکی و ثبت شده شرکت خود، باید آدرس پستی را نیز درج کنید و به غیر از مکان واقعی که ثبت کرده اید، می توانید آدرس محل کسب و کار دیگر را قرار دهید.

اصول مهم در طراحی سربرگ

وب سایت و آدرس ایمیل

از دیگر اصول مهم در طراحی سربرگ ، باید اشاره کنیم که در عصر معاصر که ابزارهای الکترونیکی در حال غالب شدن هستند، اگر به ایمیل و آدرس وب سایت در سربرگ خود اضافه نکنند، از زمان عقب می مانند. از این بهتر، کارآفرینان باید جزئیات رسانه های اجتماعی خود را نیز درج کنند.

ارتباط از طریق ایمیل برای مشتریان خارجی راحت است و اغلب ، افراد با دیدن شرکتی با آدرس های واقعی و تأیید شده احساس امنیت بیشتری می کنند. این به معنای راههای بیشتری برای تماس با شما است.

اصول مهم در طراحی سربرگ

هنر و خلاقیت در اصول مهم در طراحی سربرگ

اکنون، هنگامی که شناسایی داده های اصلی مربوط به سربرگ را به پایان رساندید، زمان آن فرا رسیده است که به یک طرح و قالب استراتژیک سربرگ فکر کنید. اگر نمی دانید چگونه آنها را درست در سربرگ خود مرتب کنید، جمع آوری تمام عناصر لازم بی فایده خواهد بود. بنابراین، مطابق اصول مهم در طراحی سربرگ ، اگر می خواهید یک سربرگ زیبا داشته باشید، پی بردن به چگونگی ارائه یک طرح جذاب یکی از مهمترین عناصر مهم است که باید به آن توجه کنید.

ظاهر کلی کار شما بستگی به آنچه برای تایپوگرافی سربرگ خود انتخاب می کنید، دارد. بنابراین تایپوگرافی را با دقت انتخاب کنید تا مناسب نام تجاری شرکت شما باشد. بیش از حد پیچیده کردن طراحی، همواره موثر نیست. خوانندگان به دلیل طراحی سربرگ بسیار پیچیده، تمرکز خود را از دست می دهند. به همین دلیل است که توسعه دهندگان سربرگ هنگام تنظیم اطلاعات در چاپ سربرگ خود باید مراقب باشند.

ایجاد سلسله مراتب مناسب نیز از اصول مهم در طراحی سربرگ است. ترتیب بخش ها در یک طرح به منظور نشان دادن اهمیت آن است. یک سلسله مراتب خوب به مخاطبان کمک می کند تا به طور موثر تشخیص دهند که کدام بخش از اطلاعات ضروری است یا کدام بخشها را باید ابتدا بخوانند.

برای بهینه سازی اثربخشی طراحی و سلسله مراتب، چاپ و طراحی سربرگ باید به گونه ای باشد که همه داده های کلیدی را در جایی که برای مشتریان واضح و قابل دسترسی است ، قرار گیرند در حالی که ، هر عنصر کم اهمیت دیگر باید در مکانهای مناسب باشد که خوانندگان کمتر از موارد اصلی منحرف شوند. شما می توانید برای طراحی سربرگ خود از خدمات چاپ و طراحی نگاران بهره مند شوید.اگر به این دست از مقالات علاقه دارید به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله  مکاتبات موثر در چاپ سربرگ حرفه ای را بخوانید.

اشتراک گذاری

مطالب پیشنهادی

 

 

پیمایش به بالا