اهمیت گرماژ کاغذ در چاپ | تفاوت کاغذ مات و براق | گرماژ کاغذ چیست

اهمیت گرماژ کاغذ در چاپ

نوع کاغذی که تصمیم می‌گیرید در کارهای چاپی خود استفاده کنید، می‌تواند به شدت بر برداشت کلی برند شما تأثیر بگذارد. از طرف دیگر، اگر از یک کاغذ گران قیمت برای چیزی که در داخل مورد استفاده قرار می گیرد استفاده کنید، می تواند هزینه ای غیر ضروری باشد. بسیاری از صاحبان مشاغل نمی دانند گرماژ کاغذی به چه معناست و به اهمیت گرماژ کاغذ در چاپ واقف نیستند.

اهمیت گرماژ کاغذ در چاپ

گرماژ کاغذ چیست ؟

دانستن اینکه چه رنگ کاغذی را هنگام سفارش محصولات خود انتخاب کنید، می تواند تفاوت بین محصولی را که در مدت زمان بیشتری مقاومت می کند و نمونه ای که هنگام انتقال کاغذ، دچار پژمردگی می شود را نشان دهد. این در حالی است که کاغذ با وزن سبک تر برای کاربردهای خاص مناسب است.

دانستن GSM یا گرماژ کاغذ ایده‌آل ، می‌تواند به شما کمک کند تا از صرف پول غیرضروری ، جلوگیری کنید. بنابراین، لازم است که بدانید چه گرماژ کاغذ برای کدام محصول بهتر است تا اهمیت گرماژ کاغذ در چاپ را به خوبی درک کنید.

GSM مخفف «گرم بر متر مربع» است و به این معنی است که هر چه GSM بالاتر باشد، کاغذ ضخیم تر و محکم تر است. وزن انواع مختلف کاغذ از یک ورق نمونه برش خورده تا اندازه یک متر مربع اندازه گیری می شود. صرف نظر از طول یا عرض کاغذ، اندازه گیری وزن همیشه از ورق متر مربع گرفته می شود.

بیشتر روزنامه ها بر روی 55 گرم در متر چاپ می شوند که 45 گرم در متر از کاغذ کپی معمولی شما سبک تر است. کارت پستال ها، کارت ویزیت ها و برچسب های محصول معمولاً بر روی 350 گرم در متر چاپ می شوند. این میزان از گرماژ کاغذ، به این اقلام قدرت مقاومت زیادی را می دهد که اهمیت گرماژ کاغذ در چاپ را نشان خواهد داد.

اهمیت گرماژ کاغذ در چاپ

تفاوت کاغذ مات و براق

تقریباً هر گرم کاغذی به دو صورت مات یا براق موجود است. کاغذ گلاس معمولاً به دلیل درخشندگی زیاد برای بروشورها استفاده می شود. از آنجایی که جوهر به خوبی خشک می شود، نیازی به پوشش اضافه نیست زیرا جوهر ساییده نمی شود. برای موارد زیبایی‌شناختی مانند کارت‌های ویزیت، پوسترها ، یا جزوات تا شده، براق بودن گزینه‌ی هیجان‌انگیزتر است و حس کلاسیک‌تری را منتقل می کند.

کاغذ مات برعکس نوع براق است. برای تولید کاغذ با روکش مات پوشانده شده است و درخشندگی کمی دارد که از تابش خیره کننده جلوگیری می کند. این باعث می‌شود که کاغذی ایده‌آل برای محصولاتی باشد که نمی‌خواهید بازتاب زیادی از آن‌ها بیرون بیاید. همچنین برای کسانی که می خواهند روی برگه چاپی خود بنویسند، عالی است.

کدام کاغذ GSM بهترین است؟

در بیان اهمیت گرماژ کاغذ در چاپ باید اشاره کنیم که درک وزن کاغذ GSM ، می تواند انتخاب را در گزینه‌های روی محصولات چاپی آسان‌تر کند.

محدوده 90-120 گرم در متر : کاغذ کپی و چاپگر اداری روزانه 80 تا 100 گرم در متر است. این یک کاغذ معمولی است که به عنوان کاغذ افست شناخته می شود. به دلیل درخشندگی بالا و سطح ناهموار بدون پوشش، رنگ را به خوبی می گیرد و می توان بارها و بارها روی آن چاپ کرده و نوشت.

محدوده 130-170 گرم در متر : این نوع کاغذ بهترین وزن کاغذ را برای پوسترها و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش فراهم می کند. برای دفترچه یادداشت، صفحات داخلی باید باند 80 گرمی (کاغذ کپی)، با پوشش 170 گرمی به بالا باشد. این بدان معناست که جلد شما محکم خواهد بود و صفحات داخلی شما برای نوشتن عالی خواهند بود.

محدوده 200-300 گرم در متر : این محدوده یک کاغذ محکم و ضخیم با ظاهر سنگین ارائه می دهد.

محدوده 300-400 گرم در متر : این نوع کاغذ در اهمیت گرماژ کاغذ در چاپ ، با کیفیت عالی به طرز چشمگیری ضخیم ارائه می شود و مطمئناً تأثیرگذار خواهد بود. اگر به دنبال یک روکش برتر هستید، وزن کاغذ 300-400 گرم در متر انتخاب خوبی خواهد بود. برای مطالب بیشتر به مقاله انواع چاپ لمینت یر بزنید.

اشتراک گذاری

مطالب پیشنهادی برای شما

پیمایش به بالا