طراحی و چاپ پوسترهای تبلیغاتی

چاپ پوستر

چاپ پوستر از جمله مهم­ترین روش­های تبلیغات بوده که باعث می­شود تا شرکت­ ها و واحدهای تجاری بتوانند ساده ­تر از همیشه برند تجاری خود را تبلیغ کنند. پوستر که نام­های دیگری مانند دیوار کوب، پلاکات و آفیش نیز دارد، وسیله ­ای جهت اعلان خبر در رابطه با وقایع و رویدادهای مختلف بوده که معمولا به صورت عمودی طراحی و چاپ می­ شود. ابعاد طراحی پوستر جهت مشاهده از فاصله نزدیک، باید مناسب باشد. برای همایش ­ها، گردهمایی، اجرای تئاتر، انواع نمایشگاه­ ها، رویدادهای هنری و علمی، ارائه ­های دانشجویی و… از پوسترهای قطع A3 استفاده می­شود.

جهت چاپ پوستر قطع A3، در کوتاه­ ترین زمان ممکن که کیفیتی مطلوب داشته باشد، چاپ دیجیتال مناسب­ترین گزینه است.

چاپ پوستر

نقش پوستر در تبلیغات

استفاده از پوستر یکی از عوامل مهمی است که به شفاف­ سازی زمینه کاری و معرفی اهداف تجاری شرکت­ها  به مخاطبان کمک زیادی می­کند. محتوای پوسترها می­تواند علمی، آموزشی، هنری، تجاری و… باشد که یکی از خصوصیات بارز آن، بهره­گیری از گرافیک به جای نوشته، جهت انتقال مفاهیم می­باشد.

چاپ پوستر تاثیر زیادی در معرفی برند تجاری داشته و راه­کارهای جدید را پیش روی افراد باز می­کند.  همچنین می­توان آثار هنری را با حداقل هزینه به چاپ رساند.

حتما بخوانید : طراحی و چاپ کاتالوگ

چاپ پوسترهای بزرگ

جهت چاپ پوستر از انواع چاپ دیجیتال، عریض یا افست، با توجه به تعداد و سایز آن استفاده می­شود. در صورتی که تعداد پوستر مورد نیاز کمتر از 100 عدد باشد، چاپ به صورت دیجیتال و اگر تعداد بیش از 100 عدد مورد نیاز باشد، چاپ به روش افست انجام خواهد شد.

در چاپ افست، برای یک طرح مورد نظر فقط یک بار زینک درست می­شود؛ به همین دلیل این نوع چاپ در تیراژ بالا بسیار به صرفه خواهد بود. اما در چاپ دیجیتال به علت آن که زینک وجود ندارد، برای چاپ تیراژ کم، کاربرد زیادی دارد.

در چاپ دیجیتال و پلات معمولا از روکش­های لمینت براق و مات استفاده می­شود که در چاپ افست یووی مات و براق و همینطور سلفون مات و براق که در دو نوع حرارتی و یا سرد موجود است، استفاده می­شود.   

در چاپ دیجیتال، محدودیت خاصی از نظر اندازه و سایز چاپ وجود ندارد؛ اما در چاپ افست، اندازه­ هایی که در ادامه ذکر شده، به صرفه ­تر هستند و باعث کاهش دور ریز کاغذ می­شود و هزینه ­های مربوط به چاپ نیز کاهش خواهند یافت. این سایزها عبارتند از:

  • A3
  • 50 * 35
  • 70 * 50
  • 100 * 70

  پوسترهای بزرگ بیشتر در کنفرانس­ ها و همایش­ ها برای معرفی خدمات و یا محصولات مورد استفاده قرار می­گیرد و امروزه به  ابزار بصری قدرتمندی که ارتباط بین مخاطب و صاحب خدمت را ایجاد می­کند تبدیل شده است.جهت اطلاعات بیشتر مقاله نقش پوستر در تبلیغات چیست را بخوانید.

پوستر خودرو تهران

در سال­های اخیر یکی از موثرترین ابزار تبلیغات فیلم­های رسانه خانگی پوسترهای بزرگ هستند که بر روی درب فروشگاه­ها نصب می­شوند و یا بسیار مشاهده شده که معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی در مراکز داروخانه با استفاده از پوسترهای بزرگ انجام می­گیرد. در نمایشگاه ­های بین المللی، جشنواره ­های فیلم و تئاتر و موسیقی و حتی رویدادهای ورزشی از این ابزار تبلیغاتی موثر بسیار استفاده می­گردد. بنابراین محدودیتی از نظر مکان و محتوای تبلیغاتی برای پوسترهای بزرگ وجود ندارد و شما می­توانید هر گونه معرفی محصول یا کار خود را با استفاده از پوسترهای بزرگ انجام دهید.

پوستر بزرگ مسابقات

خدمات چاپ پوستر

• چاپ پوستر تحریر 80 گرمی:

برگه تحریر 80 گرم یکی از نازک­ترین برگه ­های موجود در بازار جهت چاپ پوستر بوده که برای چاپ سربرگ و انواع ست­ های اداری و مدیریتی نیز کاربرد دارد. پوسترها بر اساس اندازه با واحد سانتی­متر، نام­های مختلفی دارند اما به علت فواصل چاپ و قرارگیری در فرم­های عمومی، معمولا در اندازه­ های کوچکتر سفارش داده می­شوند. در این نوع چاپ، امکان قرار دادن روکش­ های سلفون  و لمینت و همینطور روکش سلفون UV نیز وجود دارد.

• چاپ پوستر گلاسه 135 گرم

که یکی از پرمصرفترین پوسترهای بازار کشور است.

• چاپ پوستر گلاسه 170 گرم

که به دو صورت براق و مات موجود بوده و در مقایسه با قیمت، از ضخامت نسبتا خوبی برخوردار است.

• چاپ پوستر گلاسه 200 گرم

یکی از بالاترین پوسترهای با گرماژ بالا است که می توان از روکش سلفون و UV سیلندری استفاده کرد. انجام این عملیات هزینه های چاپ پوستر را افزایش می دهد.

حتما بخوانید: طراحی ست اداری

جهت استفاده از این پوسترها ابتدا باید از تصویری با رزولوشن بالا بهره گرفت. به همین علت یکی از کارهای مقدماتی، در نظر گرفتن فاصله 5 سانتی­متری از هر طرف لوگو و سایر نوشته­ ها می­باشد. این اندازه به طور دلخواه، قابل تغییر است. معمولا طرح مورد نظر به صورت فول رنگ و یا چهار رنگ روتین به چاپ می­رسد.

هرچند که امکان روکش کردن پوستر با استفاده از لمینت و دیگر نمونه ­ها وجود دارد، اما به کار بردن روکش در پوسترهای قطور که از 200 گرم بیشتر هستند، توصیه نمی­شود.

پوسترهای تبلیغاتی

چاپ پوسترهای دیواری:

موارد مهم در چاپ پوسترهای دیواری که باید به آن­ها دقت کرد شامل: فرم، رنگ و فونت می­باشد که در ادامه شرح داده شده است. به دلیل آن که پوسترهای بزرگ بیشتر برای کارهای تبلیغاتی استفاده می­شوند، نیازی به چاپ این کارها در شکل­های نامتعارف و بزرگ نبوده و در صورتی که بیش از حد رنگی و شلوغ باشند، مفهوم اصلی را به مخاطب نمی­رساند. به همین دلیل باید سعی شود تا از طرح و رنگ­های کمتری در چاپ استفاده کرد. این موضوع کمک می­کند تا مفهوم پوستر دیواری، ساده ­تر برای مخاطبان بیان شود.

حتما بخوانید: طراحی و چاپ

به طور کلی وظیفه اصلی پوسترها، عنوان کردن یک خبر بوده که می­تواند یک پوستر کوچک و یا یک بنر تبلیغاتی بزرگ باشد. بنابراین باید دقت کرد که مفهوم مورد نظر در کمترین زمان ممکن و با رعایت نکات و اصول تبلیغاتی برای افراد به نمایش گذاشته شود.

پوستر جشنواره نقد کتاب

پارامترهای مهم در چاپ پوستر:

فضاهای داخلی بهترین گزینه برای استفاده از پوسترها هستند. در صورتی که ابعاد، رنگ، کیفیت چاپ و طرح پوستر مناسب باشد، در زمینه انتقال مفهوم و پیام و جنبه­ های تبلیغاتی عملکردی بسیار عالی خواهد داشت.

حتما بخوانید :طراحی و چاپ بروشور

رنگ:

در طراحی و چاپ پوسترهای دیواری باید روانشناسی رنگ­ها رعایت شود. برای مثال به کار بردن رنگ­های سرد و گرم، هر کدام پروسه ویژه خود را دارد. برای تبلیغات در زمینه خوراکی و لباس بهتر است از رنگ­های گرم استفاده شود تا هیجان بیشتری به مخاطبان القاء کند. همچنین برای کارهایی که به آرامش روحی و روانی نیاز دارد، مانند معرفی کارهای خدماتی که آرامش و احساس امنیت بیشتری در مخاطب ایجاد می­کند،  استفاده از رنگهای سرد توصیه می­شود.

رنگ در پوستر

فرم:

همانند رنگ­ها، فرم پوستر نیز دارای قواعد و اصولی مشخص می­باشد. به عنوان مثال برای کارهای تبلیغاتی شرکت­های خودروسازی از خطوط سنگین استفاده شده تا بازخورد مناسبی داشته باشند. همچنین در زمینه تبلیغ خوراکی و عروسک سازی، طبق اصول و قوانین، از خطوطی با منحنی زیاد استفاده می­شود.

فونت:

هنگام چاپ پوسترهای دیواری باید فونت­ ها رعایت شوند. در زمان چاپ طرح­ ها، رعایت اصول استاندارد ضروری است. برای مثال، بین المان­های جغرافیایی و المان­ های مورد استفاده در چاپ یک تبلیغ کارتن، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.  

در چاپ بیلبورد، پوستر و بنر از بهترین مواد اولیه استفاده شده تا نمونه­ هایی ضد آب و مقاوم در برابر عوامل مخرب محیطی ساخته شود.  

فونت در پوستر

حتما بخوانید : مراحل چاپ کتاب

اندازه مناسب چاپ پوستر:

کوچکترین اندازه پوسترها، سایز نیم قطع است که بیشتر برای تابلو اعلانات، آگهی­ ها و مشاغلی که به پوسترهای تبلیغاتی بزرگ و جاگیر نیازی ندارند، استفاده می­شود. اندازه آن­ها معمولا 430 * 280  میلیمتر می­باشد.

به کار بردن قلم بزرگ در این پوسترها باعث می­شود تا پیام منتقل شده به افراد، جلوه ­ی جذابتری داشته باشد. پوسترهایی که اندازه متوسط دارند، با نام تجاری C شناخته می­شوند که معمولا جهت تبلیغات در  مطب پزشکان، تابلو اعلانات و خوابگاه­ های دانشجویی کاربرد دارند. سایز این نمونه  610 * 460  میلیمتر است.

اندازه مناسب چاپ پوستر

پوسترهای بزرگ با نام معماری D، در نمایشگاه ­های تجاری و سالن­های مختلف کاربرد داشته  که با انتقال پیام­های بزرگتر و ارائه اطلاعات دقیق­تر و جزئی، باعث جلب توجه و پیگیری مخاطبان خواهد شد.  اندازه این نمونه، 910 * 610  میلیمتر است.

نوع دیگری از پوسترها که برای فیلم­ طراحی و چاپ می­شوند، در سالن­های نمایش جهت تبلیغات فیلم کاربرد دارند و معمولا ابعاد آنها 1016 * 686  می­باشد.

اندازه در پوستر

اشتراک گذاری

پیمایش به بالا