ویژگی های خاص در کاتالوگ های جذاب

کاتالوگ های جذاب

بسیاری از کاتالوگ های امروزی دچار تغییراتی شده اند تا بیشتر با طراحی قرن 21 و بازاریابی موثر هماهنگ شوند. این کاتالوگ ها به عنوان منبع اصلی برای خریدهای آنلاین یا آفلاین استفاده می شوند. بسیاری از خریداران معتقد هستند که کاتالوگ های جذاب ، آن ها را برای خرید آنلاین تحریک می کند و طراحی کاتالوگ با کیفیت، به سادگی می تواند جایگاه یک شرکت را ارتقا دهد.

کاتالوگ ها بخش گسترده ای از ابتکارات بازاریابی بسیاری از شرکت ها هستند و یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی برای اطلاع رسانی در مورد محصولات و خدمات می باشند. به طور معمول، کاتالوگ ها را به صورت پست دریافت می کرده و یا هنگام خروج از فروشگاه ها آنها را برمی داریم. آنها حتی در بسته هایی که دریافت می کنیم قرار داشته و به ما اجازه می دهند تا کاتالوگ های جذاب را مطالعه کرده و سپس خرید کنیم.

جذابیت کاتالوگ ها

اما هر کاتالوگی که ما دریافت می کنیم برای مدت طولانی ماندگار نیست. برخی از آنها تنها با یک نگاه عجولانه دیده می شوند، در حالی که برخی دیگر حتی پیش از باز شدن کاتالوگ، به سطل بازیافت انداخته می شوند. فقط به این دلیل که هر مشتری بالقوه ای که از آن استفاده می کند، وقت گرانبهای خود را صرف جستجوی آن نمی کند، به خصوص اگر دارای ظاهری خسته کننده یا فاقد جهت و هدف باشد.

کاتالوگ های جذاب

طراحی کاتالوگ های جذاب

طراحی چشم نواز، چیدمان هوشمند، تصاویر جذاب و سازماندهی، سنگ بنای طراحی کاتالوگ های جذاب است. این واقعیت را نیز اضافه کنیم که صنایع مختلف معمولاً رویکردهای متفاوتی را می طلبند. کاتالوگ فروشگاه بزرگ لوازم ورزشی از ساعت سازهای سفارشی بسیار متفاوت است. این را قبل از بررسی در نظر بگیرید، زیرا یک دیدگاه و ایده در دنیای طراحی کاتالوگ مناسب نیست.

راه های کلیدی در طراحی کاتالوگ

بیایید چند راه کلیدی را برای شروع سریع طراحی کاتالوگ با بهترین شیوه ها بررسی کنیم.

طراحی برای مخاطبان هدف

عملکرد کاتالوگ های جذاب ، به میزان فروش آن بستگی دارد. طراحی کاتالوگ خود را طوری طراحی کنید که برای مشتری مورد نظر شما جذاب باشد. اگر هدف شما یک مخاطب جوان است، در مقایسه با افراد مسن متفاوت خواهد بود. اگر چندین مخاطب را هدف قرار می دهید، ممکن است لازم باشد تا چندین طرح را برای مطابقت با سبک و خواسته های مخاطبان خود در نظر بگیرید.

کاتالوگ های جذاب

نکات برجسته در کاتالوگ های جذاب

هنگام طراحی کاتالوگ، برای محصولات، فضای مورد نیاز خود را بدهید. مطمئن شوید که اندازه کاتالوگ شما به گونه ای است که همه محصولات خود را به نمایش بگذارد و توجه مخاطب را به مهم ترین محصولات یا خدمات شما جلب می کند. تعداد صفحات، قالب و احساسی که به مشتریان شما می دهد را در کاتالوگ های جذاب ، در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، اگر شما در یک صنعت تخصصی مانند ساعت سازی یا عکاسی هستید ، ممکن است بخواهید یک طرح دقیق داشته باشید که تعداد اقلام کمتری در هر صفحه داشته باشد و کیفیت و منحصر به فرد بودن کار را برجسته می کند.

علاوه بر این، مخاطبان به کاغذ با کیفیت بالاتر، وضوح تصویر و صحت رنگ نیز توجه می کنند. شما تصمیم دارید تا مشتریان در صفحات وقت بیشتری گذاشته و به جزئیات توجه کنند. توجه داشته باشید که تصاویر محصولات و خدمات، مرکز کاتالوگ های جذاب است.

عکس های عالی باعث جذابیت بیشتر محصولات شما و افزایش فروش می شوند. اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر شما با نور مناسب گرفته شده و وضوح کافی برای چاپ دارند. بسیاری از مشتریان با رنگ های شاد و درخشان جذب می شوند. این روند در تصاویر، گرافیک و عکاسی قابل مشاهده است. حتی صفحات محصول که عمدتا سفید هستند، بیشتر با زمینه ای رنگارنگ دیده می شوند.

پس زمینه های تک رنگ هنوز هم بسیار محبوب هستند ، اما اغلب بافت بیشتری نسبت به قبل دارند. انتخاب محصول در زمینه های مسطح، نتایج زیبایی دارد و به عنوان راهی برای جذابیت بیشتر صفحات محصول در کاتالوگ های جذاب عمل می کند. عکاسی که از اصول طراحی مسطح تقلید می کند، جلوه ای تازه به بسیاری از کاتالوگ های مشتریان می بخشد.

کاتالوگ های جذاب

طراحی مناسب در کاتالوگ های جذاب

برای افزودن جذابیت بیشتر به عکاسی خود، باید در نظر بگیرید که بسیاری از عناصر گویا برای تزئین عکس ها یا صفحات محصول استفاده می شود. تعامل بین محصولات، فونت ها و عکاسی نیز برای ایجاد فضاهای جدید مورد استفاده قرار می گیرد. به طور خلاصه، به نظر می رسد امروزه یک شیوه خلاقانه برای برجسته کردن فونت ها و تصویرسازی به کار بسته می شود که محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

در صورتی که نیاز دارید برای کسب و کار خود از ابزار قدرتمند کاتالوگ های جذاب استفاده کنید، می توانید ضمن دریافت راهنمایی های لازم از گروه چاپ و طراحی نگاران ، کار چاپ کاتالوگ خود را نیز به آن ها بسپارید و یک کار حرفه ای و منحصر به فرد تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری

پیشنهاد مقالات نگاران

 

 

پیمایش به بالا