معرفی انواع کاغذ چاپ عکس

کاغذ چاپ عکس

در ابتدا باید اشاره کنیم که تمامی انواع کاغذ چاپ عکس یکسان نیستند. این واضح به نظر می رسد، اما لازم است که در مورد تفاوت بین کاغذهای براق و مات و دیگر انواع آن، اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید هنگام انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ، تصمیمی درست اتخاذ نمایید. از آنجایی که در نظر گرفتن اینکه کدام یک از این کاغذها، سطح پروژه های شما را به بهترین شکل ممکن ایجاد می کند، بسیار مهم است. در این جا به بررسی انواع کاغذ می پردازیم و اینکه چه نوع تصاویری برای هر کدام مناسب است.

SATIN یا  LUSTER

SATIN محبوب ترین انواع کاغذ برای چاپ عکس هستند و نشان دهنده عکس هایی با کیفیت بالا می باشند. بیشتر سوژه‌ها از این روکش سود می‌برند، زیرا سطوحی با بافت کم داشته و بازتاب را کاهش می‌دهند و در عین حال جزئیات خوب را در تصاویرحفظ می‌کنند.

پرتره یک ژانر محبوب برای این کاغذ چاپ عکس است. دوربین‌های دیجیتال تمایل دارند همه جزئیات را ثبت کنند، برخی از آنها در حد بالایی هستند. در حالی که تصاویر هنوز واضح هستند، استفاده از جزئیات بیش از حد را کاهش داده و به پوشاندن برخی از عیوب در تصاویر کمک می‌کنند.

کاغذ چاپ عکس

براق یا  GLOSSY

از آنجایی که کاغذ براق بسیار بازتابنده است، رنگ ها می توانند اشباع تر و پررنگ تر به نظر برسند. این روکش همچنین به چاپ کمک می کند کمی واضح تر به نظر برسد. با این حال، انعکاس از سطوح صیقلی می‌تواند حواس‌تان را پرت کند و در واقع توانایی بیننده را برای دیدن تمام جزئیات در یک تصویر کاهش دهد.

مات یا MATTE

کاغذ مات در انواع کاغذ چاپ عکس ، برای طراحی گرافیک، بازتولید آثار هنری، معماری، مناظر، سیاه و سفید و تصاویر با کنتراست کمتر مناسب است. این نوع از کاغذ، بدون انعکاس یا براقیت است و در آن جزئیات تمرکز اصلی چاپ است. این نوع کاغذ در وزن های زیادی و نسخه های دو طرفه موجود است که آن را برای تولید کتاب و نمونه کارها جذاب می کند. رنگدانه ها به طور کامل در پوشش فرو نمی روند و بنابراین در معرض ساییدگی، خراشیدگی و انحراف به میزان بسیار بیشتری نسبت به دیگر انواع کاغذ هستند.

کاغذ چاپ عکس پنبه ای

این کاغذ می تواند یک روکش صاف یا بافت داشته باشد. شما می توانید هر موضوعی را روی این نوع کاغذ چاپ کنید زیرا هنری است. شما می توانید با این نوع از کاغذ، عمق یا بافت سطح ایجاد کنید. همچنین ایجاد گرما در تصاویر ممکن می شود. اکثر کاغذهای هنری سفید، گرم هستند. طبیعت، پرتره های هنری زیبا، آثار هنری و سیاه و سفید اغلب روی کاغذهای هنری پنبه ای چاپ می شوند.

این دسته از کاغذ چاپ عکس ، می توانند دارای پوشش مات باشند. به طور معمول، کاغذهای مات از جوهرهای پیگمنت مشکی استفاده می کنند در حالی که در کاغذهای انعکاسی از جوهرهای پیگمنت مشکی عکس استفاده می شود. کاغذهایی با سطوح براق، دامنه دینامیکی بیشتری دارند که با اشباع رنگ عمیق تر و تراکم سیاه همراه هستند.

کاغذ چاپ عکس

کاغذهای چاپگر تخصصی

این نوع از کاغذ برای چاپ عکس، از طیف گسترده ای از کاغذهای ساخته شده از بسترهای غیر از درخت یا الیاف پنبه می باشد. تصاویری با کنتراست ملایم‌تر، حس  یا محتوای ظریف‌تر ممکن است به خوبی با اینها کار کنند. کاغذ چاپ عکس ساخته شده از محتوای بازیافتی، کاغذهای بامبو، توت و برنج همه در این دسته هستند. در این خصوص از نگاران مشورت بخواهید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب

 

 

امتیاز خود را ثبت کنید
پیمایش به بالا