مقوای مناسب چاپ در بسته بندی | مقوای مناسب چاپ | انواع کاغذ و مقوا ها در صنعت چاپ

مقوای مناسب چاپ در بسته بندی

امروزه تولید کنندگان در صنعت بسته بندی، گزینه های زیادی را به مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل ارائه می دهند که باعث می شود تا برای دستیابی به نتایج بسته بندی مورد نظر، بسیار انعطاف پذیر باشد. با این حال، با تنوع بسیار زیادی از مقوای مناسب چاپ در بسته بندی در دسترس قرار گرفته است، چگونه می توان دریافت که از کدام ماده استفاده کرد؟

مقوای مناسب چاپ در بسته بندی

مقوای مناسب چاپ

مقوا یکی از رایج ترین موادی است که در هر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند بسیار انعطاف پذیر گردد. زیرا می تواند در انواع کاغذ موجود باشد. هنگامی که گزینه های بسته بندی از مقوای مناسب چاپ را در نظر می گیرید، بررسی گزینه های درجه کاغذ، بهترین مکان برای شروع است، زیرا هر درجه از کاغذ، دارای هدف متفاوتی است.

ممکن است قبلا متوجه شده باشید که جعبه غلات استاندارد ممکن است با جعبه محصولات آرایشی شما متفاوت باشد. تفاوت ها از احساس گرفته تا ظاهر و مواد تشکیل دهنده هر دو جعبه کاملاً متمایز است. برای شروع، چیزی که این دو جعبه را متفاوت می کند، نوع مقوای مناسب چاپ در بسته بندی است که برای تولید آنها استفاده شده است.

مقوای مناسب چاپ در بسته بندی

انواع گرید مقوای مناسب چاپ در بسته بندی

مقوا نوعی ماده است که به دلیل تطبیق پذیری، انعطاف پذیری و دوام در بین بسته بندی محصولات محبوبیت دارد. چه چیزی انواع گرید مقوای مناسب چاپ در بسته بندی را از یکدیگر متمایز می کند؟ درک انواع مختلف درجه کاغذ به شما کمک می کند بسته بندی خود را به طور مؤثرتری توسعه دهید و درک کنید که چرا کیفیت چاپ بین لایه ها تفاوت دارد.

CCNB ساخته شده از ترکیبی از کاغذ روزنامه بازیافتی است که به دلیل استحکام کمتر و خروجی با کیفیت چاپ پایین تر، معمولاً برای بسته بندی کارتن تاشو کم هزینه استفاده می شود. کارتن های ساخته شده از CCNB/CRB را می توان برای غذای خشک، غذای حیوانات خانگی، مواد شوینده لباسشویی و … استفاده کرد. عیب اصلی این جعبه ها جذب مقدار زیادی آب در هنگام تماس با مواد است.

این در حالی است که FBB به عنوان مقوای مناسب چاپ در بسته بندی ، یک ماده خمیری چند لایه است که به صورت شیمیایی و مکانیکی تولید می شود که آن را محکم و بادوام می کند. این ماده برای چاپ ایده آل است. زیرا یک لایه شیمیایی سفید شده برای چاپ های صاف و با کیفیت بالا دارد.

بر خلاف SBS که به طور کامل از خمیر شیمیایی ساخته شده است، ترکیب خمیر مکانیکی این نوع از مقوا، ترکیب سفت تری را ارائه می دهد. با این حال، هر دو از الیاف بکر تولید می شوند و برای انواع بسته بندی محصول مناسب هستند. این جعبه ها برای بسته بندی مواد غذایی، لوازم آرایشی و دارویی بسیار عالی هستند. FBB بستر بسته بندی اولیه بسیاری از کشورها است که توسط مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد.

SBS نیز ، از بهترین کیفیت برای بسته بندی محصولات محسوب می شود. فرآیند این مقوای مناسب چاپ در بسته بندی ، شامل خمیرگیری شیمیایی الیاف و سپس سفید کردن آن است. خمیر سفید شده تصفیه شده و به شکل جعبه در می آید.

جعبه های باکیفیت برتر ساخته شده از این ماده از سطوح سفید در داخل و خارج جعبه تشکیل شده است که آن را برای چاپ ، دارای برتری می کند. SBS می تواند هر دو فقط در یک طرف (C1S) یا هر دو طرف (C2S) پوشش داده شود. کیفیت SBS به دلیل درجه ممتاز بودن، امکان انجام فرآیندهای خاصی مانند برجسته کردن ، مهر زنی با فویل داغ یا چاپ نقطه ای UV را فراهم می کند.

SUS یا CUK یا کرافت طبیعی نیز ساخته شده از 100٪ مواد قابل بازیافت است، این نوع مقوای مناسب چاپ در بسته بندی ، معمولا برای بسته بندی کرافت محبوب است. می توانید کار چاپ روی بسته بندی خود را با نگاران انجام دهید.برای مطالعه بیشتر به مقاله پوشش یو وی در چاپ مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب پیشنهادی برای شما

امتیاز خود را ثبت کنید
پیمایش به بالا